Logowanie do serwisu
WiGometr - Indeks Nastrojów Inwestorów
Kiedy na gpw w Warszawie zacznie się hossa ?
w 2023 r
w 2024 r
w 2025 r

Głosuj

Zagłosuj aby zobaczyć wyniki ankiety.

Akcje

>> PKP Cargo

 Status spółki - opis techniczny 

 

 

 

 

Na tym walorze wszytko po staremu, powolutku robimy ostatnia falę spadkową która powinna sie zakończyć nowymi i prawdopodobnie ostatnimi minimami. Piszę tak od dwóch-trzech lat i nic się w tym zakresie nie zmienia. 

To rewelacyjna firma w najlepszym miesjcu w Europie do takich transportów ale ma pecha bo jest własnością państwową, gdyby właścicielami tej spółki byli już Anglosasi to pewnie by błyszczała a tak trzeba ją zadusić żeby tanio skupić papier. Taka operacja może trwać wiele lat. Najpewneij trzeba celować gdzies tak na przedział 8-8 zł. Czekamy .... 

 

 

14 marca 2024 r

 

 
Na PKP Cargo obowiązywał sygnał kupna od 15 zl, teoretycznei dał zarobić 25 % ale utrzymywałem sygnał srednioterminowo no i teraz subiektwynie uznaję że sygnał się zakończył, mimo, że położona niżej strefa wsparcia nie została jeszcze wybita. Układ wskaźników daje jednak sugestie, że to wielomiesięczne odbicie można uznać za zakończone i czeka nas powrót do trendu spadkowego. Od miesiecy pisałem, ze brakuje nam osttaniej fali spadkowej która ustanowiłaby nowe minima, no i na to czekam.  

 

Bez pozycji, bez sygnału 

sygnał kupna - od 15 zl , wybity stopem  15 zl 

 

 

 

8 września 2023 r

 

Na PKP całyczas broni się strefa 14.50-15.00 zl  i dopóki nie zostanie złamana to cień szansy na kontynuację ruchu do góry jest ale jak pęknie to otworzy sie droga do nowych minimów, wprawdzie najpewniej ostatnich ale jednak minimów. Jesli ktoś posiada pozycje winien mocno pilnować stopa aby w przypadku ewentualnej świecy wybijającej szybko uciekac z rynku. 

 

 

 

24 luty 2023 r 

 

 

 

Na PKP Cargo cały czas jesteśmy w średnioterminowym boczniaku w długoterminowym trendzie spadkowym więc tutaj niewiele się zmieniło. Boczniak ten jest albo konsolidacją polegającą na dystrybucji akcji przed ostatnią falą spadkową albo jest to akumulacja na samym dnie długoterminowej bessy. Co jest - tego jeszcze nie wiemy. Tak czy inaczej nawet gdyby była ostatnia fala spadkowa to nie powinan ona być aż tak dotkliwa gdyż największa część spadków jest już za nami. 

W krótkim terminie wszedł nam sygnał kupna który może być kontynuowany. Dla zachowania trendu wzrostowego spadek nie powinien wybić wsparcia z okolic 15.20 zl. Dlatego też ponizej tego poziomu ustawiamy stopa. Jeśli tendencja wzrostowa zostanie utrzymana to cena mogłaby wzrosnąć nawet do okolic kluczowego oporu ze strefy 23 zl. Srednioterminowy sygnał kupna padłby dopiero po wybiciu tej strefy. 

Jeśli stop zostanie wybity to będzie to sugestią powrotu do tendencji spadkowej - nawet z opcją poprawienia dołków długoterminowej bessy. 

Moje osobiste zdanie jest nijakie - wydaje mi się, że delikatne preferencje przemawiają docelowo za tym, że dołki mogłyby być jeszcze trochę poprawione. Na razie technicznie w średnioterminowej perspektywie zmiany trendu jeszcze nie widzę. Jestem więc jeszcze dość sceptyczny na krótki termin ale widze olbrzymi potencjał do zmiany trendu po ewentualnym zrobieniu dołka na tych akcjach. I takie jest moje nastawienie od dwóch lat. :) Niezła perspektywa - a każdy by chciał kupić dzisiaj aby od jutra rosło. 

 

 

19 grudnia 2022 r 

 

 

Na akcjach PKP CARGO osttani ruch do góry był niestety tylko korektą. Pocieszające jest to, że aktualnie budujemy ostatnią falę spadkową w całym trendzie spadkowym. Jeśli się nie mylę z oceną trendu to powinniśmy mieć jeszcze wybicie dołków  dotychczasowej konsolidacji przy 9 zl i czeka nas utworzenie minimów. Taki finalny dołek może być na razie w dość szerokiej strefie 8-6 zl. Jeśli tak się stanie to tutaj będziemy agresywnie dokładać pzocyje do portfeli. 

Z kolei klasyczny sygnał kupna mozemy na dzisiaj obniżyć na okolice 15 zł, gdyby ten poziom został wybity to automatycznie uznajemy to za powstanie sygnału kupna. Na dzisiaj jest to wg mnie b. mało prawdopodobny scenariusz. 

 

 

11 pażdziernika 2022 r

 

 

Na PKP Cargo po kilku latach obserwacji trendu spadkowego na tej spółce dochodze do wniosku, że niżej może już nie być bo aktualny trend boczny może utworzyć formację akumulacji. Ewentualne pogłębienie dołka mogłoby być nieznaczne od historycznych minimów. Gdyby nie ogólne postrzeganie rynku to w tej chwili pewnie dałbym agresywny sygnal kupna ze stopem ponizej 10 zł. 

Srednioterminowy sygnał kupna będzie dopiero po wybiciu oporu z okolic 24 zl. Natomiast w krótkim terminie wczoraj wybity został opór najszybszej linii trendu spadkowego i w tej chwili rynek wykonuje ruch powrotny do linii - to są okolice 13.50 zl lub 12 zł.  Po takim ruchu korekcyjnym - przy założeniu, że tu się zatzryma korekta to mógłby byc dalszy wzrost do nawet okolic 24 zl.  Jesli ktoś chce zawalczyć krótkoterminowo to może rozważyć ten wariant. Ja z definitywnym sygnałem kupna poczekam na wybicie 24 zl. 

Technicznie mamy ewidentnie akumulację papieru przed zmianą trendu na wzrostowy. Widać popyt, obroty więc mamy boczniaka. Może on potrwac rok, dwa moze trzy - tez tak bywa ale jest już finalizacja trendu spadkowego. Jeśli dołek zostanie jeszcze poprawiony to raczej już niezbyt dużo. Natomiast krótkoterminowo jeśli wsparcie z okolci 12 zł nie zostanie złamane to jest szansa nawet na ruch w okolice 24 zl. 

 

 

3 sierpnia 2022 r 

 

 

Niestety prognoza okazała się prawdziwa, mieliśmy z 9 miesiecy korekcyjnego wzrostu po czym rynek jest juz bliski historycznych minimów. Spółka pod względem fundamentalnym, pozycji w Europie, prognoz rozwoju transportu towarowego z Chinami itd - wygląda rewelacyjnie. Co z tego skoro technika nie wskazywała na wzrosty. 

Optymistyczne jest to, ze ta aktualna faal spadkowa powinan być ostatnią falą spadkową. Jest tylko otwarte pytanie gdzie będzie jej dołek. Tego właśnie będziemy szukać w najbliższych miesiącach. 

 

 

23 luty 2022 r 

 

 

Na PKP Cargo korekta wzrostowa która miała miejsce była nieco większa niż zakładałem ale po zrobieniu szczytu rynek powrócił już do tendencji spadkowej. Dalszy wzrost blokuje długoterminowa linia trendu spadkowego która zlokalizowana jest w okolicy 22 zł i w jakimś optymistycznym wariancie dopuszczalny jest jeszcze jeden test ten linii. Raczej nie powinna być złamana. 

Możliwe, że na wykresie w ciągu ostatnich 6 miesięcy tworzy się pro spadkowa formacja głowy z ramionami. Poziom linii szyi to trochę powyżej 17 zł i jeśli pęknie to wsparcie to kurs winien zjechać co najmniej na przetestowanie ostatniego dołka. Najpierw jednak mógłby być wzrost do okolic 22 zł na utworzenie prawego ramienia tej formacji. 

 

 

18 sierpnia 2021 r 

 

 

 

Na PKP bez zmian, mamy podwójny wzrostowy zygzak który lada chwilę z okolic 18 zl winien się zakończyć i wracamy do trendu spadkowego. Przynajmniej na test ostatniego dołka o ile nie na nowe minima. Pocieszajace jest to, że powinna to być ostatnia fala spadkowa. 

Od ponad roku nie sie na tym walorze nie zmienilo. 

 

 

22 luty 2021 r 

 

 

Na PKP CARGO bez zmian, nadal przebywamy w boczniaku, dopiero trwałe wybicie wielokrotnie opisywanego tutaj oporu dałoby sygnał kupna. 

Póki co przebywamy nadal w klasycznym boczniaku. 

 

 

16 grudnia 2020 r

 

 

Sprawdził się scenariusz opisywany ostatnio a zakładajacy, że trend spadkowy obowiązuje a jedyne czego możemy się spodizewać na tym walorze to trend boczny i najwyżej można zagrywać w oparciu o te wskazania wynikające z boczniaka. 

Sytuacja na dzisiaj w ujęciu średnio i długoterminowym niestety nie uległa zmianie. Przynajmniej do dnia dzisiejszego. 

W obrębie boczniaka mamy tez krótkoterminowy kanał spadkowy z którego może nastapić wybicie górą aby kurs raz jeszcze dotknął lub naruszył nawet trochę strefę oporową okolic 17-18 zl. Niestety z takich boczniakaów 80 % wskazań jest takich że rynek wybija z nich dołem kontynuując trend spadkowy. Czym możemy więc zobaczyć te akcje po 5 zł za sztukę ? Nie musi ale może tak być i dlatego dopóki trend pod względem technicznym nie zmieni się na wzrostowy to nie dam sygnału kupna i będziemy czekać z takim sygnałem. 

Czy jest to dobra spółka - jest rewelacyjna i jest zlokalizowana jak dla tej branży w najlepszej części Europy. Gdzie tkwi problem ? Niestety jest to polski kapitał większościowy więc dopóki spółka nie zostanie przejeta przez zagranicę to kokosów nie będzie jeśli chodzi o giełdowe wzrosty. Poza tym ta tzw. pandemia zabija każdy transport i to jest strategiczny problem dla tej branży. 

Konkludując mozemy dopuszczać wzrost do wskazanej wyżej strefy oporowej i na razie to wszystko. 

Sygnał kupna dałoby dopieor trwałe wybicie strefy oporowej 17-18 zl. 

 

 

12 listopada 2020 r

 

Na akcjach PKP wreszcie ejst jakaś większa jaskółka zmian. Najszybsza linia trendu spadkowego została nieznacznie pokonana ale na niewiele wyżej na poziomie okolic 15 zł weszla od razu tzw. czapa, czyli ktoś sypnął akcjami i zgasił tę niemrawą byczą inicjatywę. 

Najbliższym oporem są od teraz okolice 15 zł i w przypadku ewentualnego pokonania kolejnym będą okolice 19 zl a następnym to juz okolice 24 zl ale na dzisiaj wydaje się to dość odległa perspektywa. 

Kryzys w logistyce i handlu spowodował, że na dzisiaj branża transportowa stała sie jedną z tych która traci najbardziej. 

Technicznie, kurs może budować trend boczny w strefie między wsparciem z okolic 8 zł a oporem z okolic 19 zł. Byłaby to bardzo optymistyczna jak na dzisiejsze czasy projekcja. 

Oczywiście sygnałów zmiany długoterminowego i srednioterminwoego trendu spadkowego brak. Jedyne co można próbować zagrywać na tym walorze to krótkoterminowe spekulacje w oparciu o wskazane poziomy. 

 

 

9 kwietnia 2020 r

 

 

Na PKP sygnałow odwrócenia tendencji spadkowej na razie brak, kurs jak większość akcji osuwa się powoli na dół ale tu tempo spadków jest znacznie mniejsze, zapewno z powodu wcześniejszego spadku i dużego zaawansowania trendu spadkowego. 

Krótkoterminowo rynek złapał dołek w okolicy 9 zl i podejmowana jest próba budowy jakiejś konsolidacji. Te oscylacje mogą być między 8 a 13 zl. Prawdopoodbnie analogicznie jak na WiG20 - także i na tej spółce nastąpi albo nowy nieco poprawiony dołek albo będzie przynajmniej testowanie dołka. Po ustanowieniu dolka korekta mozliwa jest do strefy 20-24 zl. Technicznie nie jest to na dzisiaj papier który by czymś miał zachwycać. 

 

 

26 marca 2020 r

 

 

Aktualnie druga firma w Europie, posiada największy w Europie potencjał w swojej branży a cena od kilku lat systematycznie spada i spada. Wyjątkowa okazja aby zakupić akcje do swojego portfela emerytalnego na wiele lat. To czyste złoto które leży na ulicy i jest niedostrzegane przez większość. Według takiego rozumowania nieważne czy ktoś kupi te akcje dzisiaj po 17 zł czy może za kwartał po 12 zl. I tak będzie to okazja życia. To bardzo długoterminowy punkt widzenia a my jesteśmy bogatsi o wiedzę z zakresu AT która pozwołiła nam przez kilka lat odstawić te akcje na boczny tor gdyż był na nich wyraźny trend spadkowy. Nie traciliśmy na spadku. Teraz możemy kupić kilkaset % więcej tych akcji za te same pieniądze. Dzisiaj możemy śmiało już dodać te akcje do tych które będą wnikliwie obserwowane. 

Dla inwestora krótkoterminwoego, spekualcyjnego te akcje są nadal w trendzie spadkowym. Bardzo możliwe, że ostatnie spadki przybrały postać klina kończącego z którego nastąpić może dynamiczne wybicie do góry. Od kilku miesięcy na wskaźnikach technicznych są pozytwyne dywergencje które zazwyczaj zapowiadają zbliżającą się zmianę trendu. Na dzisiaj ten układ wygląda na klin ale jeśli nie jest to klin a kanał spadkowy w którym jeszcze przez jakiś czas notowania będą sie jeszcze poruszać i tworzyć nowe dołki to potencjał spadku jest bardzo mocno ograniczony. 

Pierwszą jaskółką możliwego odwrócenia trendu będzie wybicie krótkoterminowego oporu z okolic 19 zl co uznamy za agresywny sygnał kupna ze stopem ponizej ostatniego dołka. Ewentualne wybicie oporu z okolic 21.50 zl potwierdziłoby zmianę tendencji na wzrostową przynajmniej w okolice 25 zl. 

Wzrost do 40 zł należy traktować jako ruch korekcyjny w długotrwałej bessie. Widzimy więc, że do tej ceny może nastąpić co najmniej odbicie na rynku. To dużo bo to 100 % licząc od cen dzisiejszych. 

Poniżej umieszczam dwa wykresy. Jeden prezentujacy notowania od początku debiutu giełdowego a drugi pokazujacy ostatnie miesiące notowań. 

Moje osobiste nastawienie do tych akcji jest bardzo pozytywne i oczekuję na bliskie wejście sygnału kupna. 

 

ponizej wykres krótkoterminowy 

 

 

 

poniżej wykres długoterminowy 

 

 

13 luty 2020 r

 

 

Na PKP nadal nudny boczniak z którego nic nie wynika. Dopiero wybicie oporu z okolic 50 zl. mogłoby zmienić trend na bardziej optymistyczny. 

Poki co w niełasce. 

 

 

14 maja 2019 r 

 

 

Na PKP Cargo nadal dominuje trend spadkowy. Jaskółką zmiany byłoby dopiero wybicie oporu z okolic 51 zł. Na razie spółka nadal tylko do obserwacji. 

 

 

18 marca 2019 r

 

Na PKP bez zmian. jesli chodzi o trend srednioterminowy. W krótkiej perspektywie czekamy na zakończenie korekcyjnego boczniaka i kolejną falę spadkową która może znieść ceny do okolic 29 zl. 

Tylko do obserwacji. 

 

 

11 wrzesnia 2018 r

 

 

Na razie nadal trzyma się opisana osttanio konsolidacja ale wybicie z niej najpewniej przy tak słabym szerokim rynku zapewne będzie zgodne z trendem czyli dołem. 

Tylko do obserwacji. 

 

 

 

23 maja 2018 r

 

NA PKP Cargo po dynamicznej fazie spadkwoej mamy małą korektę, docelowo moze ona sięgnąć okolic 48-49 zl. 

Z kolei wsparcie to okolice 33 lub 37 zl. Na razie tylko do obserwacji. 

 

 

16 kwietnia 2018 r

 

Strasznie długfo trzeba było czekać aby kurs się posypał ale cierpliwośc została nagrodzona brakiem strat i wolnym kapitałem do inwestycji w przecenione akcje. 

Niestety wybicie dołem zapowiada kontynuacje przeceny. W negatywnym wariancie nie wykluczyłbym testowania dołka z okolic 25 zl. Bez pozycji. 

 

 

19 marca 2018 r

 

Aktualizacja wykresu. Bez pomysłu na zagranie. Na arzie mamy korekcyjnego boczniaka który przybrał postać kanału o delikatnym spadkowym nachyleniu. 

 

 

3 grudnia 2017 r

 

Spółka ta nadal nie nadaje się do wejścia. Jedynie do obserwacji gdyż sytuacja techniczna jest nijaka. 

 

 

11 października 2017 r

 

Na pkp Cargo mamy dezorientację inwestorów w obliczu super ważnego oporu przy 70 zł Możemy mieć jeszcze jedną próbę ataku na ten opór. Jesli okaże się że jest to nieudana próba to możemy liczyć się nawet z powrotem w okolice dna przy 28 zl. 

 

 

2 sierpnia 2017 r

 

PKP Cargo było jedną z pierwszych spółek na które postawiliśmy a które wychodziły z trendu spadkowego. Stąd też ostrożność i zainkasowlaiśmy mały zysk w porównaniu do tego ile urosło. Kurs wzrósł na maksymalny poziom który traktujemy jako odbicie korekcyjne. 

Dopuszczamy jeszcze jeden możliwy atak na opór z okolic 70 zl. Jesli będzie nieudany to społka powróci do trendu spadkowego. Dopiero trwały wzrost powyzje 70 zl da sugestie, że wzrost nie jest korekcyjny a ma charakter albo boczniaka albo wzrostu trendowego. 

 

 

23 czerwca 2017 r

 

sygnał kupna od 44 zl , take profit - 51 zl - zysk 15 %

 

Zgodnie z opisem take profit ustawiliśmy na 51 zl co dało nam 15 % zysku z pozycji. 

Kurs kontynuuje jednak wzrosty, jeśli ktoś wytrzymał trendowo i jeszcze nie zamknął pozycji to stopa winien ustawić na poziomie nieco ponizej  51 zl. 

 

 

1 luty 2017 r

 

Take profit ustalamy na poziomie 51 zl i jeśli poziom zostanie dotkniety to sygnał kupna uznajemy za zamknięty. 

Stopa podwyższamy na poziom nieco poniżej 45 zl. 

 

 

5 stycznia 2017 r

 

Mozliwe, ze kurs będzie budował kanał wzrostowy. Jesli tak w istocie miałoby być to jesteśmy w okolicy linii oporu. W związku z tym stopa umieszczamy na poziomie wejścia gdyż poziom ten powinien być wybity i kue zejść nawet do okolic 38 zl. Przynajmniej teoretycznie. Gdyby tak się miało stać to wówczas ponownie byśmy podjęli te akcje. Jesli stop nie zostanie wybity to sygnał trwa dalej. 

 

 

 

2 grudnia 2016 r 

 

Kurs wybił poziom 44 zł co traktujemy jako sygnał kupna. Stop niestety trochę zbyt nisko bo 38 zl. 

Krótkoterminowo mozliwy jest korekcyjny spadek w okolice 41.50-42.50 zl. Dopiero spadek ponizej 38 zl zaneguje istniejącą tendencję wzrostową. 

Najbliższy poziom oporu to okolice 52 zl. Kolejny to 60 zl. 

 

 

22 listopada 2016 r

 

Na akcjach Cargo zaczyna się dziać coś ciekawego. Kurs złama linie oporu trendu spadkowego, doszedł do oporu ł i mamy cofkę. 

Kurs może budować albo trend boczny - co jest bardzo prawdopodobne ze wsparciem z okolic 29 zł i oporem z okolic 44 zł. 

Alternatywnie może być respektowana linia dotychczasowego krótkotrwałego trendu wzrostowego z okolic 35 zl. W wersji negatywnej po konsolidacji może byc kontynuowany spadek wraz z nowymi dołkami. 

Na razie przedwcześnie wyrokować co będzie, robi się ciekawie i od teraz akcje do wnikliwszej obserwacji. 

Wybicie oporu powyżej 44 zł potraktujemy jako sygnał kupna. 

 

 

19 września 2016 r

 

Bez zmian - nie dotykać. 

 

 

 

7 lipca 2016 r

 

Cóż tu omawiać, masakra. Sygnału kupna brak. Trzeba czekać i cieszyć się że się nie kupiło bo jest tanio. 

 

 

7 czerwca 2016 r

 

By żyło się lepiej ... :) Masakra, jakościowo to jedna z najbardziej perspektywcznych spółek w Europie. Tak, nie tylko w Polsce ale i w Europie. 

Nie patrzymy jednak na fundamenty tylko gramy w oparciu o technikę a ta jednoznacznie wskazuje na brak sygnałów zmiany trendu. 

Ruchy w ramach kanału spadkowego, wsparcie to 38 zl a opór to okolice 55 zl . Bez sygnału, bez sugestii, tylko opis techniczny. 

 

 

20 kwietnia 2016 r

 

Wieść gminna niesie że podobno były zarząd PO mocno wydoił tę spółkę szykując do wykupienia jako bankruta przez niemiecką konkurencję. Jeśli tak było w istocie to nie dziwią takie spadki na tak pozytywnym rynku. 

Patrząc technicznie bardzo możliwe, że wykres buduje tu kanał spadkowy i aktualnie jesteśmy na jego wsparciu. Wobec powyzszego mozemy spodziewać się stabilizacji i możliwej podbitki pod górną bandę kanału. 

Trendowy sygnał kupna powstanie dopiero powybiciu 56 zł, wszystko co wzrośnie do tego poziomu traktowac musimy jedynie jako ruch korekcyjny. Czyli klasycznie dla lubiących spadające noże. 

 

 

 

31 marca 2016 r

 

Wzrost kursu bardzo prawdopoodbny do okolic linii trendu spadkowego - 59 zl ale jedynie jako krótkoterminowa spekulacja dla bardzo agresynych krótkoterminowych graczy. 

Krótkoterminowo wskaźniki techniczne w dość mocnym wykupieniu co sugeruje możliwość małej korekty zanim kurs podpełznie do okolic 60 zl. Zmiany trendu nie ma więc sygnału brak, jedynie opis techniczny. 

 

 

16 marca 2016 r

 

Spadki nadal w mocy aczkolwiek są juz tak zaawansowane, że jakieś korekcyjne odbicie powinno mieć miejsce. Wszystko co do góry do okolic 62 zł będziemy na razie musieli rozpatrywać w kategoriach korekcyjnego odbicia a nie zmiany trendu. Na rzie bez sygnału bo chociaż kupno po takiej cenie miałoby rację logiczną to na pewno nie ma technicznego sygnału do takiej akcji. Mogłoby się to zakończyć łapaniem klasycznych spadających noży. 

Jeżeli na WIG20 powstanie sygnał kupna to i tu zmniejszy się ryzyko i gracze spekulacyjni mogą zaryzykować. Do czasu powstania takiego sygnału ryzyko kupna większości akcji - w tym i PKP jest zwiększone. Fundamentalnie spółka ma super perspektywy. Ale fundamenty i technika nie idą w parze. 

 

 

 3 luty 2016 r

 

Kilka miesięcy temu wyszliśmy ze spółki z małym zyskiem i czekamy nadal. Posypało sie doszczetnie a sygnału kupna na razie brak. 

 

 

24 stycznia 2016 r

 

sygnal kupna od 77 zl, stop 82 - zysk 13 % 

Ostatnia pozycja wystopowana z małym zyskiem ale to co najważneijsze to chciałbym zwrócić państwa uwagę na fakt, że 5 miesięcy po wystopowaniu naszej pozycji trwała dystrybucja akcji i wiele osób bez konsekwencji mogło się na takim rynku zapakować w akcje licząc na kolejną falę wzrostową. Ten przykład jasno pokazuje, że warto nie poddawać się emocjom jeśli chce się zarabiać bo czekanie na otwarcie dobre pozycji jest największą sztuką. I nieraz trwa to długo. 

Na razie brak sygnałow zmiany tendencji spadkowej choc jest szansa na spoory korekcyjny wzrost z okolic 65 zl bo technicznie spólka jest mocno wyprzedana. 

W średnim terminie jest jeszcze za wcześnie aby ocenić jaki układ jest rozgrywana na tej spółce. 

 

 

3 września 2015 r 

 

Wcześniejsze sugestie, że potencjalnym celem wzrostu może być poziom 91 okazały się trafione w dziesiątke wiec jeśli ktoś sprzedał agreswynie to miał większy zysk. Sygnał został wybity stopem i dał zarobić 13 %. 

Papier nadal mi sie podoba technicznie ale mało z niego płynie sugestii bo jest bardzo krótko notowany. Może korekta zostanie zatrzymana w okolicy 82 zl. Na razie zostawię go na boku, zobaczymy, może coś się na nim wykrystalizuje za niedługo. 

 

 

 

21 maja 2015 r 

 

Kurs dotarł do zakładanego poziomu oporu okolic 91 zl co może być potencjalnym poziomem zwrotnym jeśli budowany jest średnioterminowy boczniak 70-91 zl, ale czy tak jest tego nie wiemy bo spólka jest zbyt krótko notowana na giełdzie aby wyciagać na 100 % takie wnioski. 

Ci którzy chcą agresywnie zrealizowac zyski i zobaczyć co dalej - mogą to robic wteraz w okolicy oporowej. I to praktyczne sugestie. 

Ja sugeruję dwa stopy, pierwszy - krótki dla spekulantów szybkich ale nie grających agresywnie, i jest to spadek poniżej 87 zl, co da sugestię jeszcze głebszego spadku. 

Drugi - to stop trendowy, wynosi on 82 zł - jeśli kurs spadnie poniżej tego poziomu to preferencje będa po spadkowej stronie mocy.

Ewentualne wybicie oporu przy 91 zl otworzy drogę do wzrostów trendowych. 

 

 

11 luty 2015 r

Wskazany poziom 77 zl został wybity więc musimy uznać, że spółka będzie respektować zarysowany kanał boczny w zakresie: wsparcie 71 zl - opór - 91 zl. Stop dla tendencji wzrostowej to okolice 76 zl

 

 

 

7 stycznia 2015 r 

Neutralna ocena powoli zamienia się w negatywną. O ile spadku ceny akcji nie zatrzymają okolcie 70 zl to po złamaniu tej strefy można się spodziewać dalszych spadków w postaci potencjalnego kanału. 

Alternatywnie - wyjście powyżej 77 zl da sugestię kontynuacji ruchów w zarysowanym dotychczasowym kanale horyzontalnym. 

 

 

 

 26 sierpnia

Aktualizacja wykresu, sugestie istotnych poziomów zaznaczone kreskami - poza tym NIC. 

 

 

 

5 czerwca 

Z uwagi na fakt, ze z notowań wyskoczyła nam Armatura to usuwam jej historyczne notowania i analizy i w to miejsce zamieszczam spółkę o największych w Europie w swojej branży perspektywach. Oczywiście tylko teoretycznych, bo jak wiemy co innego teoria, co innego praktyka a jeszcze czym innym jest miejsce w które przepływa zysk firmy :) 

Tak czy inaczej perspektywy tej spółki są bardzo obiecujące i będzie ona zapewne nie jeden raz zajmowała naszą uwagę. Na dzisiaj nie mogę jej poświęcić zbyt wiele miejsca gdyż wszyscy którzy są w serwisie od dawna wiedzą, że prawdziwa analiza spółki może być realizowana co najmniej po półrocznym notowaniu jej akcji na giełdzie. Na konkrety musimy więc poczekać jeszcze ładnych parę miesięcy. 

Na dzisiaj, po pierwszych dniach notowania akcji spółka ma tendencję wzrostową i .. to wszystko. Tendencja ta może być dalej kontynuowana i może się równie dobrze natychmiast załamać. A więc dajmy tym walorom czas aby akcje z rynku pierwotnego się wymieszały z innymi akcjonariuszami spółki, także z tymi którzy chcą być dopiero jej właścicielami. Jednym słowem niech przez najbliższych kilka miesięcy po wejściu na giełdowy parkiet akcjonariat sie wymiesza, ustabilizuje a później będziemy analizować spółkę pod względem technicznym bo perspektywy ma imponujące a poza tym branża jest inna od dominujących na parkiecie co pozwoli na dywersyfikację portfela akcji.