Logowanie do serwisu
WiGometr - Indeks Nastrojów Inwestorów
Kiedy na gpw w Warszawie zacznie się hossa ?
w 2023 r
w 2024 r
w 2025 r

Głosuj

Zagłosuj aby zobaczyć wyniki ankiety.

Polska

Na kogo głosować w wyborach ?

 

 

Wybory okiem analityka giełdowego 

Stawką tegorocznych wyborów parlamentarnych i prezydenckich jest wyjątkowo wielka kasa. Czy Polacy wogóle mają świadomość kogo wybierają i o co toczy się gra ? 

Stawką są olbrzymie dziesiątki miliardów złotych które mają być wydane na zbrojenia "we właściwych firmach" oraz 60 MLD $ odszkodowań których żąda kongres żydowski jako zadośćuczynienie za majątki Żydów pomordowanych w czasie holokaustu. To olbrzymia kwota której wydanie przyklepał aktualny prezydent Komorowski i Donald Tusk a pieniądze na to miały pójść ze sprzedaży Lasów Państwowych. Jakimś cudem nocna ustawa nie przeszła z powodu braku kilku głosów. Kolejny prezydent jeśli będzie właściwy to powinien ten temat sfinalizować. Szkoda, że w mediach w Polsce prawie nic na ten temat się nie mówi bo pieniądze są gigantyczne. Trzeci strategicznie ważny element w stawce to gra obcych wywiadów o zangażowanie Polski w wojnę na Ukrainie. 

Wybory niedługo - zalewa nas tania bezwartościowa kiełbasa wyborcza. Nie dajmy się manipulować i wybierajmy świadomie. Poniżej zaprezentowałem wybór najważniejszych palących wręcz spraw do rozstrzygnięcia w naszym kraju. Stosunek partii politycznych czy kandydatów na urząd prezydenta do tych najważniejszych tematów pozwala na ich właściwą ocenę i w konsekwencji świadome wybory. Nie dajmy sobie wmówić, że istnieją tylko dwaj kandydaci, dwie partie i nie wybierajmy tego który jest przystojniejszy albo nie czyta z kartki. 

Kryterium wyboru powinno być kryterium stosunku kandydata na prezydenta czy danej partii do konkretnych ważnych dla Polski i Polaków spraw. Ja swój głos oddam temu kto będzie miał najbardziej zbliżone poglądy do moich w poniższych sprawach 

 

Podatki i gospodarka 

- stosunek do podatków, docelowo podatek od pracy powinien być zniesiony. Podatki winny być proste i jasne dla wszystkich. Powinien być wprowadzony podatek od obrotu a nie od zysków gdyż to pozwala zachodnim koncernom zwłaszcza handlowym strzyc polskich konsumentów i transeferować zysk za granicę omijając podatki 

- kwota wolna od podatku winna być natychmiast podniesiona co najmniej do poziomu średniej w EU 

- ulgi prorodzinne – zero podatków od 3 dziecka + 

- stosunek do pogłębiania procesów integracji EU – natychmiastowe blokowanie dalszego pogłębiania unijnej biurokracji 

- stosunek do wprowadzenia euro – jak najpóźniej a najlepiej wcale 

- stosunek do przygotowanego już przez PO do wprowadzenia podatku katastralnego który załamie rynek nieruchomości i z części Polaków zrobi biedotę mieszkającą w slamsach 

- stosunek do sprzedaży polskiej ziemi obcokrajowcom - zakaz lub maksymalne utrudnienia

- podatek giełdowy, wprowadzić co najmniej nie opodatkowane inwestycje emerytalne 

- wprowadzenie minimalnej obowiązkowej składki ZUS a powyżej tej kwoty ustalić dobrowolność składek – głęboka reforma ZUS jako legalnej piramidy finansowej 

- likwidacja biurokracji, 1/3 do zwolnienia w trybie natychmiastowym. Docelowo redukcja o 50 % 

- natychmiastowa zmiana prawa gospodarczego, jak najszerszy powrót do ustawy Wilczka, łatwość i dostępność zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej dla Polaków a nie preferencje dla obcego kapitału 

- sektor msp - kluczem siły państwa są małe i średnie przedsiębiorstwa które dostarczają ponad 70 procent dochodów państwa. Trzeba zrobić wszystko aby właściciele tych firm mieli jak najlepsze warunki do prowadzenia swojego biznesu. Trzeba natychmiast skończyć z dyskryminacją polskich przedsiębiorców w Polsce 

- natychmiastowa likwidacja dopłat dla inwestorów zagranicznych którzy konkurują z polskimi podmiotami, ewentualnie utrzymanie ulg tylko dla podmiotów które wprowadzają nowoczesne technologie 

- wprowadzenia dożywotniego zakazu pełnienia funkcji publicznych dla osób skazanych za korupcje i malwersacje zwłaszcza za straty na rzecz skarbu państwa (prywatyzacje, zamówienia itp.)

- doposażenie techniczne i zmiana akcentów roli służb policyjnych z represyjnych funkcji wobec społeczeństwa na rzecz profesjonalnych i życzliwych ludziom stróżów prawa 

- reorganizacja i zmiana aparatu wymiaru sprawiedliwości z usłużnego wobec władzy na rzecz bezstronności i funkcjonalności tej instytucji

  

Finanse 

- działania wspierające na rzecz polonizacji banków z obcym kapitałem 

- zakaz działania lichwiarskich firm na rynku tzw. "tanich" kredytów na 300-400 % między innymi takich firm jak provident, wonga.com czy vivus a łamiący to prawo międzynarodowi właściciele firm winni być ścigani listami gończymi jak pospolici przestępcy. Dotychczasowe władze wręczają takim przestępcom nagrody i medale i robią pamiątkowe zdjęcia na biznesowych spotkaniach a dziesiatki tysięcy Polaków staje się ofiarami tych bandyckich korporacji w majestacie polskiego prawa

- zakaz lobowania przez polskie władze interesów instytucji bankowych i tuszowania ich przekrętów finansowych typu: nabici we franka, nabici w opcje walutowe, dopłaty dla budownictwa (czytaj dla banków) itp. 

- postawienie przed sądem osób odpowiedzialnych za nadmierne zadłużenie finansowe państwa w prywatnych zagranicznych bankach: ministrowie finansów, odpowiedzialność polityczna wybranych premierów

 

Wojsko Polskie 

- stosunek do polskiej armii, dozbrojenie i tam gdzie można zakup sprzętu w polskich firmach, redukcja administracji na rzecz żołnierzy pola walki (dzisiaj na 120 tys. tzw. żołnierzy mamy 70-80 tysięcy leśnych dziadków w administracji i tylko 30 tysięcy żołnierzy pola walki 

- organizacja obrony terytorialnej 

- wolny dostęp do broni. Każdy obywatel który przeszedł odpowiednie przeszkolenie i badania lekarskie ma prawo do posiadania broni, broń taka mogłaby być deponowana w odpowiednio zabezpieczonych powiatowych ośrodkach obrony terytorialnej 

  

Służba zdrowia 

- prywatyzacja służby zdrowia, ustalenie minimalnego koszyka bezpłatnych świadczeń zdrowotnych dla wszystkich i koniec z fikcją bezpłatnej służby zdrowia, wprowadzenie jasnych czytelnych opłat i możliwości ubezpieczeń i wolnej gry rynkowej tych podmiotów, natychmiastowa likwidacja NFZ

 

Odszkodowania dla Żydów za holokaust 

- stosunek do nacisków lobby żydowskiego w kwestii odszkodowań za mienie pożydowskie, tj. około 60 mld dolarów roszczeń które wg dostępnych medialnie informacji miał zaakceptować zarówno Donald Tusk jak i Bronisław Komorowski, zapewne także Andrzej Duda. Ewentualne uznane roszczenia winny być wypłacone wszystkim poszkodowanym obywatelom RP w tym także obywatelom pochodzenia żydowskiego ale przed polskimi sądami na ogólnych zasadach a nie w ramach tajnych umów z organizacjami robiącymi prywatny biznes na holokauście. 

 

Inne 

- stosunek do Ukrainy i Rosji – koniec z jawnie antyrosyjską retoryką podjudzania przeciwko Rosji prowadzoną przez decydentów politycznych. Wspieranie pozycji Ukrainy zawsze wtedy kiedy leży to w polskim interesie  

- stosunek do sprowadzenia Polaków z Kazachstanu do ojczyzny – najszybciej jak to tylko możliwe, każdy rok bez repatriacji tych najprawdziwszych z prawdziwych Polaków to HAŃBA dla Polski

- stosunek Polski do Polaków na Białorusi, Ukrainie i Litwie – wspieranie inicjatyw edukacyjnych i kulturalnych Polaków z tzw. kresów, to kilka milionów zapomnianych przez Polskę obywateli 

- stosunek do tajnych i antydemokratycznych organizacji działających na terenie Rzeczypospolitej – natychmiastowa delegalizacja tajnych organizacji masońskich jako sprzecznych z istotą demokracji

- zmiana obecnego korupcjogennego i niewydolengo systemu sprawowania władzy z parlamentarno-gabinetowego na silny ośrodek władzy typu kanclerskiego lub prezydenckiego 

  

Wiara religia i światopogląd 

- zaprzestanie ideologicznego promowania, finansowania i lansowania mniejszościowych subkultur seksualnych

- neutralny i równoprawny stosunek do wszystkich kościołów i wyznań

- kwestia aborcji kwestią sumienia

- kwestia in vitro kwestią sumienia 

Te ww. kwestie to kwestie sumienia każdego wolnego obywatela i nie powinny być poruszane w czasie wyborów. Kto wyciąga takie tematy powinien spotkać się z masowym społecznym odrzuceniem swojej kandydatury. Kwestia wiary najbliższe są mi słowa wielkiego Polaka kanclerza Jana Zamojskiego który jako katolik powiedział kiedyś do innowierców: „dałbym sobie rękę obciąć aby was nawrócić ale dałbym sobie obciąć drugą aby was nikt siłą nie nawracał”.  Tak działała w praktyce wolność słowa i sumienia w wielkiej Rzeczypospolitej.

Trzeba wybierać polityków antysystemowych, trzeba wyrzucić wreszcie z życia politycznego układ okrągłego stołu i wszechobecne WSI. Zero głosowania na PO, PiS czy PSL. Zamiana PO na PiS nie wniesie absolutnie nic nowego poza zmianą retoryki i akcentów politycznych. Nie wolno zmieniać osób przy stole ale stół trzeba wyrzucić do góry nogami i umeblować Polskę od nowa. Duża szansa dla młodego pokolenia które jeszcze nie wyjechało z Polski aby odsunąć niekompetentnych pierdzistołków układu okrągłego stołu od władzy. 

Z pewnością nie wymieniłem jeszcze wszystkich istotnych dla Polski spraw wymagających pilnej naprawy więc jeśli przyjdzie komuś ciekawy wątek do dodania to zapraszam do dyskusji. Głosujmy świadomie i z pełną odpowiedzialnością. 

 

Grzegorz Nowak

serwis giełdowy amerbroker.pl  



Komentarze

[2015-05-06] Kapiszon
Podzielam Pana poglądy Panie Grzegorzu bo układ okrągłego stołu zawłaszczył władzę i ma gdzieś naród. Który z kandydatów jest Panu najbliższy a kogo Pan zdecydowanie odrzuca. Oglądał Pan wczorajsze spotkanie kandydatów na prezydenta ?

[2015-05-06] G Nowak
@ Kapiszon, absolutnie neguje Komorowskiego bo to człowiek który szkodzi Polsce ale nie jestem też zwolennikiem p. Dudy bo to także okrągły stół i nie wniesie nic dobrego, chociaz na zasadzie mniejszego zła jest lepszy niż Komorowski. Neguje także PSL i SLD - bo to ten sam kandydat bez wartości, róznią się tylko płcią. Z tego co mam do wyboru to dla mnie jedynym rozsądnym człowiekiem jest Pan Jacek Wilk który posiada kompetencje aby profesjonalnie sprawować tę funkcję. Szkoda, że nie ma z kim go porównać, kogo wybierać i tak naprawdę on jest tylko jedynym rodzynkiem a reszta jest mierna i bez większych kompetencji. Ale jest to kandydat bez mediów i zaplecza więc pewnie i tak nie zostanie wybrany. Oglądałem te debatę i powiem, że poza Wilkiem większość kandydatów to żenada na czele z p. Komorowskim który jest zdecydowanie najgorszą i antypolską opcją.

[2015-05-06] Al
Do G Nowak: antysystemowym kandydatem mieni się Kukiz ... co z nim nie tak, jeśli poza Wilkiem reszta to żenada ? Jego głównym zadaniem jest rozwalić układ okrągłego stołu. Al

[2015-05-06] Staś
Kukiz to figurant PO

[2015-05-06] G Nowak
@ Al, Korwin to inteligentny bardzo człowiek ale polityczny pajac. Kukiz, Braun i Kowalski to osoby którym inteligencji i dobra Polski odmówić nie można ale moim zdaniem żaden z nich nie ma przygotowania merytorycznego aby skutecznie pełnić funkcje prezydenta. Istotnie, Kukiz nazywa się kandydatem antysystemowym ale czy w istocie nim jest ? Powątpiewam trochę. Braun to bardzo inteligentny człowiek i wielki patriota ale za bardzo nawiedzony, jak mało kto zna się w tym gronie na polityce ale najwięcej szkody wyrządziłby katolikom i strasznie podzieliłby Polaków. Podobnie Kowalski – patriotyzmu mu odmówić także nie można ale jest zbyt toporny. Chociaż z drugiej strony skoro prezydentem był Wałęsa i Komorowski to i każdy z nich by się prezentował o niebo lepiej niż ci dwaj. Mi osobiście najbardziej odpowiada filozofia i pragmatyczne podejście p. Jacka Wilka. Ma gość olbrzymią wiedzę i mocno ugruntowane klarowne poglądy ale moja ocena jest dość pobieżna bo wynika tylko z zapoznania się z prezentacjami internetowymi kandydata. Poza tym nie znam człowieka.

[2015-05-06] G Nowak
Przyznam szczerze, że najgorsze wrażenie po debacie zrobił na mnie Duda. Spodziewałem się po nim dużo więcej ale widze, że to gość bez jaj, takie ciepłe kluchy. Dobrze prezentuje się na tle Komorowskiego ale obiektywnie jest niezbyt dobry. Sługa Bozy p. Braun gdyby nie wtrącał wątków religijnych wypadłby też bardzo sensownie a tak się zbłaźnił w oczach większości Polaków. Gość ma talent do antyautoprezentacji.

[2015-05-06] Zuza
A pani Ogórek to taka miła paniusia a nikt jej nie lubi

[2015-05-06] G Nowak
@ Zuza, skoro jest pani osobą która interesuje się giełdą, walutami i inwestycjami to znaczy, że z góry musi Pani negowac wszystkie opcję lewicowe jako wrogie biznesowi, także p. Ogórkową :) Nie mówmy nic o tej kobiecie bo naprawdę szkoda czasu i nerwów

[2015-05-06] g7
Do tego likwidacja wszystkich podatków, likwidacja szkolnictwa publicznego, likwidacja polskiej złodziejskiej mentalności.

[2015-05-06] Szeptucha
Nie ufajcie Kukizowi bo to też "eskimos" http://niezaleznemediapodlasia.pl/nie-ufajcie-pawlowi-kukizowi-od-inicjatywy-jowow-w-polsce/

[2015-05-06] Wyzwolony
A to czemu nie jest Pan tolerancyjny i nie lubi gejów zboczeńców i innych pederastów ?

[2015-05-06] G Nowak
@ wyzwolony, naprawdę nie interesuje mnie że Palikot uprawia sex z Grodzką ale nie muszą się z tym afiszować :)

[2015-05-07] szumal
Panie Grzegorzu z tego co pamiętam Pan Wilk podjął też temat międzymorza jako alternatywy Rosji po rozpadzie UE - czyżby czytał Pańską twórczość ;) Szkoda, że najbardziej merytoryczny kandydat jest tak marginalizowany w mediach... To jemu JKM i Kukiz powinni oddać soje głosy...

[2015-05-07] Jagna
Słuchałam kilku wystąpień Wilka - i uważam podobnie jak Pan, ale czy w konsekwencji oddanie na niego głosu nie będzie głosem straconym? Obawiam się, że rozdrobnimy głosy i może dojść do tego, że komor nie będzie potrzebował 2 tury! co wtedy??? Może jednak trzeba wybrać mniejsze zło...

[2015-05-07] G Nowak
@ szumal, nie znam do końca poglądów p. Wilka tylko pobieżnie z kampanii wyborczej więc zbyt wiele nie mogę o nim powiedzieć i jego koncepcji Miedzymorza nie znam ale to chwalebne ze w tym sojuszu ze Słowianami dostrzega przyszlą wielkość i silę Polski a nie na kleczkach w Brukseli. Jest strasznie marginalziowany w mediach, to prawda. No coż, to co najbardziej wartościowe jest nieraz trudne do znalezienia, nawet w internecie.

[2015-05-07] G Nowak
@Jagna, może miec Pani rację że to moze być głos stracony w pierwszej turze, jeśli sondażownie za bardzo nie kłamią i 40 % Polaków chce oddać głos na Komorowskiego to narod jest strasznie głupi i nic nam już nie pomoże. Prawdziwe zmiany wtedy przyjdą dopiero za kilkanascie lat, może po rozpadzie EU, może dopiero po agresji islamu na Europę. Nie chę urazić tych którzy popieraja Kukiza ale przynajmniej dla mnie to trochę oszołom a prawdopodobnie i marionetka pewnych kręgów. Duda bez jaj, bez charyzmy. Naprawdę nie ma z kogo wybierać. Przed myślącym człowiekiem trudny wybór żeby nie zmarnowac głosu.

[2015-05-07] Gość
w pierwszej turze możemy sobie pozwolić na głosowanie zgodnie z sumieniem i rozumem. Trzeba i warto to zrobić, by obecny układ widział, że jest coraz więcej ludzi widzących, że wcale nie mieszkamy w kraju mlekiem i miodem płynącym jak nam usiłują wmówić. Nie ma się jednak co oszukiwać co do wyniku - trzeba już myśleć co jest mniejszym złem w drugiej turze. Brak głosu to popieranie obecnego prezydenta (oczywiście także głos za nim). A druga opcja też na kolana nie rzuca.

[2015-05-07] Jagna
Nic nam nie pomoże :( Naród niestety nie myśli, a skala tego jest wprost przerażająca! Pracuję na uczelni wśród ludzi wykształconych z tytułami ale to co obserwuję od jakiegoś czasu powala na kolana... Pański serwis jest dla mnie światełkiem w tunelu (śledzę go od bodaj 2007r), że jednak komuś się chce poszukać informacji, zweryfikować je i włączyć własne myślenie. Szkoda, że w skali kraju jest nas tak malo.

[2015-05-07] Piotr
Moim zdaniem najlepszym kandydatem jest p. Braun. Nie można mu odmówić, ani wiedzy, ani patriotyzmu, ani woli uwolnienia Polaków od tego co w obecnym systemie proponuje nam władza. Jeśli chodzi o kwestię wiary, to p. Braun nie chce nikogo siłą nawracać. Jedyne czego chce to całkowitej ochrony życia i godności człowieka (prawo uniwersalne) oraz dodania w preambule do konstytucji słów w stylu: "Boże błogosław Polsce". Tyle. Nie ma sensu mówić o nim jako o "fanatyku religijnym". Z historii Polski: mocno osadzona na wierze katolickiej a mimo to wszelkim narodowościom/wyznaniom dobrze się w niej żyło.

[2015-05-07] niegłupi
Ludzie nawet nie mają świadomości że mają taka fajną alternatywe jak pan Wilk czy p. Braun, mi oczy otworzyła dopiero debata. To świadczy o tym jak bardzo społeczeństwo jest zmanipulowane mediami które ogniskują walkę pomiędzy PO a PiS.

[2015-05-07] ale jaja
https://www.youtube.com/watch?v=DQtmRteQ_Bk

[2015-05-07] ale jaja
sonda w W-wie, jacy wyborcy taki prezydent https://www.youtube.com/watch?v=di_kq7E2U5A

[2015-05-07] cichociemny
Komorowski to ruski agent zwerbowany w 1991 roku o pseudonimie Litwin i tyle w temacie

[2015-05-07] G Nowak
@ Piotr, Panie Piotrze gdyby p. Braun podczas debaty mówił tak rzeczowo jak w tym programie to miałby dużo większe notowania, ale podczas debaty zrobił sobie antyautoprezentacje choć to całkiem mądry gość (za wyjątkiem ekspozycji wątków religijnych) https://www.youtube.com/watch?v=66fCK0CzTiM&feature=youtube_gdata

[2015-05-07] G Nowak
ciekawy wywiad, dziennikarz śledczy o Komorowskim i WSI https://www.youtube.com/watch?v=djdQBwjWMDI

[2015-05-07] Narodowiec
To żeby było sprawiedliwie ciekawe nagranie o intelygencji Komorowskiego https://www.youtube.com/watch?v=DQtmRteQ_Bk

[2015-05-08] Apus
Mimo wszystko, zamierzam głosować na Kukiza: oszołom czy marionetka (nota bene - to samo można powiedzieć o każdym kandydacie) trudno - trzeba zaryzykować. Może jego wynik w tych wyborach (bo raczej nie wygrana) przyczyni się do odtrącenia od koryta choć części świń tuczących się na nas od co najmniej ćwierć wieku.

[2015-05-08] wieśniak
O tym, że dotychczasowa polityka prowadzenia Polski "w Bulu i NadzieJi" poniosła klęskę, wskazuje coraz więcej czynników. Tylko w ostatnich dniach KomoRuski udowodnił, że nie zna konstytucji twierdząc że nie podpisuje ustawy budżetowej (to co podpisywał przez 5 lat?). Obawiam się, że podpisałby nawet dekret o IV lub kolejnym rozbiorze Polski, gdyby mu taki podsunięto. Całkowita arogancja Bronka i towarzyszy względem rzeczywistych potrzeb naszego kraju doprowadziła do sytuacji, że już nikt z Polską się nie liczy http://niewygodne.info.pl/artykul5/02242-Stracilismy-sojusznikow-i-nikt-sie-za-nami-nie-wstawi.htm A tymczasem, z drugiej strony patrząc, twarda polityka obrony własnego kraju może być doceniona nawet przez MFW: http://niewygodne.info.pl/artykul5/02246-MFW-przyznal-racje-Orbanowi.htm Wprawdzie gospodarczy flirt z Rosją jest bardzo niebezpieczny, ale polityka całowania tyłka każdego biurokraty z unii jest równie zabójcza. KomuRuski i Ska doprowadzili do sytuacji, gdzie waleczny naród nad Wisłą został pokonany i upodlony bez jednego wystrzału. Jeśli teraz nasi rodacy nie zatrzymają przy urnach polityki dewastacji kraju, to resztę życia spędzą np. w "niemieckich obozach pracy", zwanych szumnie hipermarketami. Poparcie dla Brauna /Dudy /Wilka (kto się przebije do 2. rundy). A czy plastikowy D.? Panowie, a co można powiedzieć w 45 sekund, czy nawet w 2 minuty? Żaden z nich nie otrzymał tyle czasu antenowego, co Bronek. Mogliby powiedzieć więcej i zrobić to ciekawiej (jak Wilk), ale media głównego ścieku wolą promować specjalistę od kur i brudnych nóg :-(

[2015-05-08] xxx
Cameron który głosi te same zasady co Wilk jest najbardziej znienawidzonym politykiem przez Polskich polityków i urzędników, gdyż pierwsze co zrobił po dojściu do władzy to było wywalenie urzędasów i zamknięcie wielu urzędów oraz ograniczenie wydatków w budżetówce. Przy tym nie zabierał biedocie socjalu . Tylko tym co wyłudzają. W Polsce takie postępowanie było by przez socjalistyczne władze nie akceptowalne, gdyż cały Polski system opiera się na wzroście wydatków i zatrudnienia w budżetówce.

[2015-05-08] G Nowak
@ Apus, ma Pan prawo głosować na Kukiza i ja Pana nie będa namawiał na swóje preferencje. Ot, nasze wypowiedzi traktujemy jako wymianę poglądów na argumenty. Skoro tak, to powiem Panu, że ja wolałbym zdecydowanie zagłosować na Maryle Rodowicz niż Kukiza. Pomijam wartości artystyczne. Jest to kobieta tytan pracy i perfekcyjnej organizacji - w przeciwieństwie moim zdaniem - do Kikiza który w polityce jest amatorem a i wiedze na tematy rządzenia największą formą w Polsce - Rzeczypospolitą - ma delkikatnie mówiac na jedynkę z plusem. Ja jestem już po 40-tce więc patrzę na rzeczy z większym dystansem niż Pan. Swoje błędy też popełniłem, jak powstawąła solidarność to tak mnie roznosiło z popierania tego antykomunistycznego ruchu że potrafiłem stać (tfu) 2 godziny w swoim kiosku żeby kupić gazete wybiórczą Michnika (przychodziły tylko 2-3 egzemplarze do mojej wsi). Przykre ale prawdziwe, też dawałem się nabierać na emocje kiedy stare lisy z pokerową miną i wiedzą z teczek WSI rozgrywały swoje życiowe partie. Młodzi patrzą na świat bardziej emocjami, też tak robiłem. Dzisiaj liczą się konkrety a pan Kukiz dla mnie jest dyletantem w kwestii sprawowania władzy. Nie zna nawet teoretycznych podstaw 1 roku studiów ze stosunków międzyanrodowych a cóż tu dopiero mówić o reformowaniu kraju. Moja koleżanka okresliła go jako klasycznego zająca wyborczego PO i chyba ma rację.

[2015-05-08] Apus
@ G Nowak Ale ja jestem świadom dyletanctwa Kukiza - poza sferą twórczą. Rzecz w tym, że pan Wilk uzyska pomiędzy 0,61% a 1,43% ważnych głosów. I jeszcze odnośnie ignorancji w kwestiach politycznych: chyba nie mieliśmy dotąd prezydenta wolnego od tej wady.

[2015-05-08] G Nowak
@ Apus, rozumiem. Sądziłem, że Pan tak ideowo na Kukiza to byłby grzech śmiertelny ale Pan z kalkulacji. Tak, to prawda, Wilk dostanie najprawdopodobniej miejsce na samym końcu, niestety. Zgadza się, podzielam Pana zdanie, że żaden dotychczasowy prezydent nie miał zielonego pojęcia o zasadach rządzenia państwem. Konstatacja jest chyba smutna bo jaki naród takiego wybiera prezydenta.

[2015-05-08] Apus
@ G Nowak Może i ideowo - celem jest pozbycie się pana Bronka. Szkoda, że to raczej nie nastąpi na skutek tych wyborów. Oczywiście, jeśli jakimś cudem Kukiz stałby się głową naszego państwa opadłoby go (o ile już nad nim nie krąży) stado politycznych sępów. Ale przy jeszcze większym cudzie, czyli wygranej Wilka, nagle okazałoby się, że w związku z jakimiś formalnymi brakami nie może zostać zaprzysiężony albo powiesiłby się w garażu.

[2015-05-08] LL
Panie Grzegorzu, generalnie zasady, które Pan podał są bardzo dobre. Dodałbym jeszcze zakaz lub ekstremalne utrudnienie osiedlania się w Polsce obcokrajowcom, chyba, że to Polacy z pochodzenia oraz konieczność odpracowywania edukacji państwowej pracą w Polsce co najmniej przez kilka lat żeby zatrzymać falę emigracji. Nie rozumiem natomiast argumentu o prywatyzacji służby zdrowia - to jest tak naiwny argument że dziwię się że wyszedł spod Pana klawiatury. Naprawdę nie rozumie Pan, że zdrowie i życie nie mogą być towarem podlegającym prawom rynku? Nie rozumie Pan że te dobra nie mają ceny, co rodzi pole do olbrzymich nadużyć?

[2015-05-08] LL
Dodam jeszcze, że aborcja to zabijanie dzieci więc nie może pozostać w gestii obywateli, podobnie jak zabijanie dorosłych. Co do in vitro, to naprawdę bardzo mało wiecie o tej metodzie, żeby się wypowiadać. To prowadzi prostą drogą do eugeniki, bo czym innym jest produkowanie wielu zarodków, wszczepianie jednego a zabijanie pozostałych? Mimo tego procent wadliwych ciąż przy in vitro jest ogromny - jedną z takich ciąż jest ta, której nie chciał usunąć Chazan - najpierw zapłodnienie in vitro a później aborcja bardzo uszkodzonego dziecka - do tego to prowadzi. Chęć posiadania potomka przez minimalny odsetek społeczeństwa nie jest dostatecznym uzasadnieniem dla wyczyniania takich okropności. Może rząd lepiej zająłby się poprawą zdrowia reprodukcyjnego Polaków, efekty byłyby o niebo lepsze.

[2015-05-08] stary wyga
Na parę godzin przed ciszą wyborczą wszędzie w necie informacje o wielkim skoku notowań Kukiza. Wygląda na to że to jednak to prawda że to zając wyborczy PO. Gdyby to był człowiek wrogi PO to słowem by o nim nie napomknęli.

[2015-05-08] Nauczyciel
@ stary wyga: Kukiz to mutacja Tymińskiego albo Palikota żeby młodym zamieszać w głowach.

[2015-05-09] łukasz28
biorąc pod uwagę trzy czynniki - które wybrałem subiektywnie, ale sa moim zdaniem ważne, choć może są jeszcze inne równie ważne - czyli: 1. kandydat nie ma się wywodzić z okragłego stołu, 2. kandydat ma być propolski (w sensie patriotyzmu polskiego męża stanu i - tak to nazwę - widocznej chęci zrobienia czegoś dobrego dla Rzeczypospolitej i Narodu Polskiego, a nie dla partii, klanu itp.) i 3. kandydat ma mieć jakąkolwiek realną szansę na zdobycie więcej niż 2,903666899% głosów (oczywiście ta cyfra to żart) - to na kogo pada Wasz wybór? Czynnik nr 3 ma za zadanie wykosić wszystkich, którzy realnie nie mają szansy - choćby byli najmądrzejsi - nic zrobić, bo przepadną. Panie Grzegorzu - Wilk odpada prawdopodobnie, więc który z kandydatów jest drugi? Urealnijmy mozliwości sensownego wyboru!

[2015-05-09] G Nowak
Proszę o respektowanie wyborczej ciszy. Od poniedziałku nowa rzeczywistość - zobaczymy czym zaskoczą Polacy i czy dzisiaj jakiejś "wrzutki" informacyjnej nie zrobią "służby".

[2015-05-09] czr
Wilk moze byc agentem. To on rozbil rozlam w knp. Na jesieni moze byc ciekawie jezeli Kukiz i JKM sie dogadaja moga liczyc na 20%.

[2015-05-10] GerroN
Mnie osobiście najbardziej martwi przewaga Komorowskiego. Oglądam wszystkie sondaże, czytam artykuły, dyskusje na forach oficjalnych i tych "undergroundowych" i trzeba przyznać, że poparcie ma. Oglądalność debaty to 3,1 mln - ciekawe jak mocno Kukiz dał do myślenia wyborcom wystawiając krzesełko wędkarskie? Tak poza tematem, w necie od kilku dni krąży informacja o ćwiczeniach "kraj 2015" - w skrócie: operacja tłumienia zamieszek po wybraniu już w pierwszej turze Komorowskiego. Oparta na ustawie 1066 i to 15 maja. Nie wiem czy to prowokacja, wybujała wyobraźnia internautów, ale coś w tym jest. Braun nie raz wspominał w swoich wywiadach, że "rządzacy mają już gotowe scenariusze na takie przypadki" W końcu "bratnia pomoc" została podpisana już dawno - 24 lutego 2014, więc sporo czasu na zabezpieczenie się naszej elity. PO-PSL już udowodniło w wyborach samorządowych, że łatwo władzy nie oddadzą (komisja PKW na szkoleniu w Rosji, fatalny system liczenia głosów). Czy tak będzie wyglądać początek końca tej ekipy rządzącej? Krwawo i z "laniem nas pałami po głowach" - według słów M. Kolonko?

[2015-05-10] PawełJ
DUDA - spółka notowana na WGPW produkuje kiełbasę:)

[2015-05-10] Czas na zmiany
I co powiecie na wstępne wyniki ?

[2015-05-10] zez
Wszystko zgodnie z "planem" a nawet lepiej. Duda będzie lepiej "wspierał Ukraine" niż Komor. A jak dobrze pójdzie to POPIS wprowadzi sobie JOWy z którymi Pan Kukiz nie da sobie nigdy rady bo nie ma ludzi w terenie. Pan Kraśko pytał go dziś: za co Pan odda poparcie jednemu z kandydatów? Za JOWy ? No więc chcą je szybko wprowadzić. Gdyby w wyborach startował Adam Małysz zdobyłby 80% poparcia, mimo niewiedzy politycznej.

[2015-05-11] czr
Moim zdanie jest juz pozamiatane. Wyborcy Kukiza zagłosuja na Dude. Idzie nowe.

[2015-05-11] łukasz28
@czr - ale możliwe też, że wyborcy Kukiza nie zagłosują na nikogo, bo będą czekać na wybory parlamentarne. przecież ani Komorowski, ani Duda nie są dla nich jakąś ciekawą alternatywą.

[2015-05-12] Gość
wcześniej jakoś trudno było poznać program wyborczy Komorowskiego i Dudy, ale teraz już wreszcie znamy praktycznie cały ich program. Są za JOW. Bez względu na to co dotychczas robili lub mówili w tej sprawie.

[2015-05-12] cytat
Julia Pitera -"Na kukiza zagłoswoali sami frustraci"

[2015-05-13] pw
Panie Grzegorzu, cieszy mnie fakt iż kandydatura Jacka Wilka nie umknęła pańskiemu oku. To moim skromnym zdaniem najbardziej rzeczowa, konkretna i merytorycznie przygotowana osoba na fotel prezydenta w obecnych wyborach. Wisienką na torcie była koncepcja "Międzymorza", o której wspomniał podczas debaty, co nie jest aż tak oczywiste i powszechnie rozumiane przez naszych rodaków. Jedyną akternatywą był dla mnie Grzegorz Braun i tutaj pozwolę się nie zgodzić z Panem w kwestii jego nieprzygtowania do prezydentury - wydaje mi się, że jego wiedza na tematy ekonomiczno-historyczno-geopolityczne jest w pełni wystarczająca. To byłby dobry prezydent - zupełnie inna jakość niż Wałęsa, Kwaśniewski, Kaczyński czy Komorowski. Niekoniecznie byłby to "Prezydent wszystkich Polaków", do czego starano się nas ostatnimi czasy przyzwyczajać, co akurat nie uważam za cechę dyskwalifikującą go. Poza tym nie widzę w nim demagogii, populizmu i koniunkturalizmu, czym niestety nie zjednał sobie poparcia. Jacek Wilk w moim okręgu wyborczym zdobył raptem sześć głosów, w tym mój i mojej mamy. Mam nadzieję, że się nie zniechęci, a rozwód z JKM wyjdzie mu na lepsze, jak i całemu KNP. Notabene, zastanawia mnie dlaczego Kościół Katolicki nie poparł Grzegorza Brauna? Według mnie to był dla nich wymarzony kandydat i powinien skupiać wokół siebie twardy kato-elektorat dający sporo punktów procentowych, a tymczasem agitka podczas mszy świętych oraz katolickich mediach bezsprzecznie na korzyść Andrzeja Dudy. Prawdopodobnie PiS, Duda oraz tajemniczy "Jarosław z Warszawy", który czasem telefonuje do rozgłośni Ojca Dyrektora maja jakiś deal, który całkiem możliwe odbije się wkrótce jakimś medialnym echem.

[2015-05-14] G Nowak
Bardzo polecam obejrzeć ten filmik, to cała kwintesencja śpiącego prezydenta, fałsz i obłuda i jak tak dalej pójdzie to w 2 tygodnie Komor zrobi więcje niż przez ostatnie 5 lat. https://www.youtube.com/watch?v=MuH2yhr8yTU&feature=player_embedded

[2015-05-14] Gość
KK popiera Dudę, bo jest mniejszym zlem. A inny kandydat nie mial szans powalczyć z Bulem.

[2015-05-15] Gość
W drugiej turze należy głosować na Dudę bez cienia wątpliwości, dowodem na to jest to, że Wojewódzki i Komorowski nagrają się w studio. Czyli, krótko mówiąc TVN chce prawdopodobnie promować Komorowskiego. To rozwiewa jakiekolwiek wątpliwości w mojej opinii.

[2015-05-15] Szumal
Panie Grzegorzu, nurtuje mnie obecnie jedno ważne pytanie: kto pociąga za sznurki w tych wyborach i kto stoi za Dudą? Gołym okiem zwykłego zjadacza chleba widać że wajcha została przestawiona. Cały internet jest przeciw Komorowskiemu, z mediów jakby nagle spadła blokada informacyjna, Olechowski u Pieńkowskiej bez namysłu wbija nóż w plecy swojej partii. Oby sie nie okazało że po zwycięstwie Dudy przyjdzie nam ubrać się w kamasze i jechać walczyć na Ukraine... Przecież Duda to pionek bez żadnej siły przebicia, a Kaczyński sam nie jest na tyle mocny żeby nagle kupić sobie przychylność mediów i tak łatwo ograć obecnego prezydenta... Gdzie się podziały wpływy WSI? Z kim oni maja układ, kto z zewnątrz wpływa na obecną sytuacje w kraju? Czyżby amerykanie?

[2015-05-15] Paweł
dlaczego Kukiz to "zając PO" ?? proszę szerzej o nim...powiem tak - zobaczymy kogo da na listy do Sejmu, graczy było wielu wszyscy oszukali, pytanie - jaki będzie KUkiz..?? faktycznie w kwestii stosunków international to ma blade pojęcie czy wiedzy politycznej, ale też nie podoba mi się u Pana GN, że kwestia tzw.aborcji de facto morderstwa jest ujęta jako "kwestia sumienia"..mmm...to tak jakby rzucać monetą czy Pana rozstrzelać czy nie

[2015-05-16] Gość
@Szumal wg mnie należy kierować się sygnałami odwrotnymi do przede wszystkim GW, a w następnej kolejności przeciwnie do TVN. GW promuje wywiadem internetowym Komorowskiego, a TVN zapowiedziało odcinek z Wojewódzkim. Czyli GW i TVN robią co mogą, żeby wypromować Komorowskiego. Jeżeli chodzi o Rosję, to konflikt na długi czas ustał, widać to po wolumenach akumulacyjnych na indeksie giełdy rosyjskiej na interwale misięcznym, co jest w ogóle ewenementem AT tak swoją drogą. Sam w to nie wchodzę, bo nie mam na to siły psychicznej, ale jak ktoś ma to proszę bardzo i tak o prawie wszystkim zadecyduje strategia techniczna, a fundamenty czy natury ekonomicznej, czy techniczne w długim przedziale czasowym są aż i tylko jedynką logiczną, która niejako zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia, przy takiej akcji, ale go nie zapewnia. Jeżeli USA by chciało, to rządy PO również zrobiłyby mniej więcej to co tam USA chcą, więc spokojnie. Sam głosowałem na Wilka w I turze, natomiast w drugiej absolutnie wg mnie warto głosować na Dudę. Decyzja o zaproszeniu Komorowskiego do Wojewódzkiego jest najprawdopodobniej decyzją sztabu PO konsultowaną z TVN. To oznacza, że jednoznacznie dobrze by było im dać lekcję zarządzania lewarowanym ryzykiem. Olechowski po prostu chce dalej rządzić i zmienić partię, jest koniunkturalny, chce przeniknąć struktury PiS tyle i tylko się da. Na dzień dzisiejszy nikt statystycznie nie podejmuje decyzji odwrotnych do sugestii medialnych, więc nie ma co się obawiać, że media kogoś niby promują, a w rzeczywistości nie promują. Tutaj jest póki co układ na poziomie przedszkola i tak długo jak trwa, nawet nie ma sensu się zastanawiać dlaczego Duda, tylko głosować tak jak na podstawie sygnałów aktywacji zleceń, czyli: Wojewódzki zaprasza Komorowskiego, tzn. z przekonaniem graniczącym z pewnością głosuję na Dudę. A to dlaczego, to jest zadanie, dla kogoś, kto analizuje prasę codziennie, robi notatki, research itd. itd. pzdr

[2015-05-17] Paweł
Faktycznie Kukiz jest związany z PO a cały "nowy" ruch to kolejna próba wydymania Polaków, Kukiz mówi z jednym z wywiadów - "głosowałem na PO" wiadomo że popierał Waltz i był w komitecie Tuska oraz popierał PO do Sejmu i to oficjalnie. Pachnie to przekrętem.

[2015-05-17] PiS.da
Teraz to już po tzw. ptokach, bo wybierać będziemy już tylko pomiędzy złem a złem. Ani jeden ani drugi nie przeciwstawi się tym, którym zależy aby Polska nie rozwijała się gospodarczo. Miejsc pracy ubywa, ludzie żyją coraz podlej, to jest istny survival życiowy, który idzie w złą stronę.

[2015-05-18] Pawel
Kukiz ma żałobę a co wpisał na fb ...studzi elektorat gra na wygraną tym samym komora

[2015-05-21] koziol
I choćby przyszło stu Karolaków I każdy zjadłby trzy miski flaków I choćby nie wiem jak się wytężał. Nie popchną Bronka - taki to ciężar. I choć popychać będzie Majchrowski Ciągnąć Saleta i Korzeniowski Nie dadzą rady podsadzić Bronka Puści on tylko głośnego bąka. I choćby Holland to filmowała Z Wajdą i Kutzem ekipa cała. Choćby Olbrychski machał szabelką Gorzały pijąc butelkę wielką A Penderecki wspólnie z Rubikiem By napisali piękną muzykę I choćby film ten zdobył Oscara Bronek to kicha, obciach i siara!

[2015-05-21] Polak mały
Pamiętajmy, że kto by nie wygrał wyborów to nie będzie to wybór dobry, w dodatku prezydent zostanie wybrany przez mniejszą część uprawnionych do głosowania (uwzględniając frekwencję). Duża część społeczeństwa będzie niezadowolona, a jakoś trzeba wspólnie żyć. Ciężki temat...

[2015-05-22] Paweł
@Polak mały - 10/10, co zrobić, ale nie sądzę żeby oni u koryta dobrze się czuli z tym co robią i jako PiS i PO

[2015-05-22] Nitro_PL
zachęcam do obejrzenia przynajmniej kilku filmików tego gościa . Zgadzam się z nim w wielu sprawach na temat tego co się dzieje i tego co należałoby zrobić . Pozdrawiam Pana G.Nowaka z tego bloga !:) . Jeśli się zgadzacie to udostępniajcie np na fb itp żeby jak najwięcej ludzi wiedziało co się dzieje . Jestem zwykłym 27 letnim dobrze zarabiającym obywatelem tego kraju ale to co się dzieje to już przesada i mam dość tego wyzysku obywateli przez władzę i okradania kraju przez rządzących którzy za nic mają naszą przyszłość i Polaków . https://www.youtube.com/watch?v=nj4QwzIQiaA A to ciekawy filmik który znalazłem w sieci ,który jest ciągle z niewiadomych powodów kasowany wraz z użytkownikiem który go dodaje https://www.youtube.com/watch?v=eVlp5JBgvpE

[2015-05-22] ??
Na kogo głosujemy w drugiej turze ?

[2015-05-22] G Nowak
@ ?? Każdy wybiera wg własnego uznania czyli według swojej wiedzy. Ja na pewno jestem za mniejszym złem czyli głosuje przeciwko człowiekowi powiązanem ze strukturami przestępczymi WSI grabiącymi Polskę. Jestem przeciwny stylowi uprawiania polityki przez śpiącego i najbardziej demagogicznego prezydenta w historii naszego kraju. Nierób, leń śmierdzący i brak kultury osobistej. NIestety "podskórnie" obawiam się, że niewielką ilościa głosów może wygrać Komorowski.

[2015-05-25] ciekawy
Panie Grzegorzu wygrał Duda. Czy będzie lepiej i czego można się spodziewać ?

[2015-05-25] G Nowak
@ ciekawy. Ocena jest bardzo złożona. Jeżeli chodzi osobiste poglądy to ani p. Duda ani przede wszystkim p. Komorowski nigdy nie byli moimi wybrańcami. Ja lokuję swoje preferencje polityczne w partii o autentycznie prawicowych poglądach na gospodarkę czyli p. Jacka Wilka. W zaistniałej sytuacji trzeba wybierać mniejsze zło. Dla mnie tym absolutnie mniejszym złem z wielu powodów jest p. Duda. Życzę mu jak najlepiej bo życzę dobrze Polsce ale jak będzie sprawował urząd to dopiero zobaczymy. Mam dużo obaw bo p. Duda pierwsze polityczne kroki stawiał w Unii Wolności. Zobaczymy jakie będzie miał stanowisko w kwestii wymuszenia odszkodowań środowisk braci starszych za mienie pozostawione po holokauście. To kwota 60 mld $ i jeśli się na to zgodzi to staniemy się państwem dziadów. Kwestia rozwijania armii i sojuszy. Na pewno będzie ściślejsza współpraca z US w tej kwestii i to będzie pozytywne. Ale powstaje zasadnicze pytanie czy będzie to współpraca czy tylko przyjmowanie poleceń z Waszyngtonu. Jest dużo niewiadomych i można się wielu rzeczy obawiać ale pozytywy już są bo jest zmiana na sprawniejszego prezydenta. Dotychczasowy był i wyjątkowym nieudacznikiem i leniem. Czy będzie lepiej ? Lepiej jest już od dzisiaj dla Polski i demokracji bo urząd prezydenta jako jedyna instytucja władzy znalazła się w rękach partii opozycyjnej. To powrót do normalności bo Polacy w swojej głupocie oddali wszystkie instytucje władzy w ręce jednej partii – PO. To groziło formą miękkiej dyktatury. To było i jest nie tylko niezdrowe ale i chore dla każdego kraju. Po to jest podział władz żeby konkurenci mogli sobie wzajemnie patrzeć na ręce, wyciągać brudy i się wzajemnie szachować. Czy będzie lepiej Polakom Jeśli w ogóle to niewiele. Szansa jest w zmianie drastycznych obciążeń podatkowych dla Polaka i msp, reformie prawa gospodarczego ale na tym się chyba nie zna ani PiS ani tym bardziej PO. Wybory między partiami okrągłego stołu to jednak pewnego rodzaju polityczny teatr dla gawiedzi. To mnie boli najbardziej że trzeba dokonywać wyboru między beznadziejnym Komorowskim a nijakim Dudą.

[2015-05-25] Baśka
Duda to madry gość i dlatego wygrał i ja mu ufam.

[2015-05-25] G Nowak
@ Baśka, Pani Basiu, ja myślę, że Duda wygrał nie dlatego, że jest dobry tylko dlatego, że Komorowski jest beznadziejny. Teraz czas na podział PO - muszą zrobić ucieczkę do przodu i podzielić się żeby mogli udawać, że starują jako nowa partia, nie skażona sprawowaniem władzy :) Taki stary trik żeby znowu ogłupić i dać nadzieję.

[2015-05-25] Ewa
ale mylił się Pan w prognozie,to Duda wygrał a nie Komorowski. Oj wiem powie Pan że nie mylą się ci którzy nie prognozują

[2015-05-25] G Nowak
@ Ewa, obawiałem się, że wygra Komorowski. Niestety siła manipulacji mediów jest olbrzymia. Ludzie są bombardowani medialnymi kłamstwami odmienianymi na wszystkie sposoby. Prosze zobaczyć, osoby najbardziej wykształcone najwięcej głosów oddały na Komorowskiego. Bez obrazy ale większość ludzi nie ma zielonego pojęcia co się dzieje w polityce i tym bardziej w gospodarce. A medialne ubijanie piany nadal trwa. Nie mówię już o związkach przyczynowo-skutkowych określonych decyzji politycznych czy gospodarczych. Ludzi nie stać na samodzielne myślenie dlatego dają się ukierunkowywać i uczestniczą w w zaplanowanym konflikcie PO i PiS-u.

[2015-05-25] wieśniak
Panie Grzegorzu, na ile pana zdaniem realny jest "plan minimum" (tak to nazwę), bo wiadomo, że wszystkich obietnic na 100 % zrealizować się nie da. Chodzi mi np. o 1) kwotę wolną od podatku - może nie od razu 8 tys., ale nawet 5-6 to już byłaby znaczna ulga finansowa dla wielu obywateli; 2) opodatkowanie banków i hipermarketów - oczywiście że będą się bronić, ale pewnie zależy to, jak wysoką kwotę (w %) musiałyby płacić; 3) uzdrowienie sądownictwa, NBP, mediów - to obowiązkiem prezydenta jest powołać (wszystkich bądź część) odpowiedzialnych ludzi na te stanowiska; 4) zakupy dla armii - nacisk/wpływ na MON, aby kupować przynajmniej część sprzętu w Polsce. Na ile - pana zdaniem - ta "litania pobożnych życzeń" jest możliwa do realizacji w obecnych polskich uwarunkowaniach 2015 roku i potem?

[2015-05-25] staś
Pan Duda obiecuje zmniejszyć wpływy (podatki) i zarazem zwiekszyć wydatki np zmniejszyć wiek emerytalny, 500 zeta na dzieci i inne. Tylko skąd ta kasa sie znajdzie? Zeby komus ja dać trzeba komuś zabrać z pustego nawet Salomon nie naleje>

[2015-05-25] gosciu
Nie obiecuje a obiecywał. Już po wyborach. Nic nie musi realizować. PS To, że pani Basia wierzy w Mikołaja, to już dawno wiedziałem.

[2015-05-26] Gość
A może pani Basia nie ogląda TVN-u ?

[2015-05-26] G Nowak
@ wiesniak & staś. Panowie, nie chcę wchodzić w buty p. Dudy ale powiem tak. Sam Duda jeśli po wyborach nie będzie miał poparcia nowego rządu to nie zrobi nic bo prezydent nie ma kompetencji wykonawczych. Może jedynie inicjowac pewne ustawy a decyduje rząd. Jesli będzie to rząd PO to będzie to co zapowiadałem wcześniej - czyli nowy rozdział wojny polsko-polskiej. Jeśli jakimś cudem ludzie zmądrzeją i pogonią PO to np. nowy rząd jeśli będzie tylko kompetentny to nie tylko jest w stanie zrealizować wszystkie obietnice ale i dodatkowo w 5 lat zrobić z polskiej armii najnowcześniejszą i najbardziej sprawną w Europie środkowej. Jesteśmy obrzydliwie bogatym krajem z którego rokrocznie wypływa nielegalnie grubo powyżej 100 mld. Wystarczy opodatkowac zachodnie sieci handlowe, banki i inne koncerny tak samo jak polskie firmy i budżet państwa będzie pękał w szwach. Ba, myślę, że jeszcze możnaby całkowicie znieść podatek od dochodów z pracy co zupełnie wystrzeliłoby naszą gospodarkę w kosmos. Niestety nie sądzę by na jesieni udało się taki rząd wybrać więc będzie pewnie jak jest. Lobbyści już pracują. Jak widzę jad jątrzący się z polskich mediów przeciwko nowemu prezydentowi na drugi dzień po wyborach !! to daje mi sugestię graniczącą z pewnością, że walka o dalsze strzyżenie polskich baranów będzie bardzo zażarta i wejdzie na tory demagogii i populizmu. Powtarzam raz jeszcze - Polska jest obrzydliwie bogatym krajem który jest z tego bogactwa regularnie okradany.

[2015-05-26] GB
a ja dodam do powyższego jeszcze jedną kwestię. Podatek dochodowy CIT i PIT przedsiębiorców oraz podatek od dywidendy powinny być zmniejszone odpowiednio do 10 % (CIT i PIT) i 5 %. To 10% to granica akceptowalności wysokości podatku, który w rozumieniu przedsiębiorców opłaca się płacić i nie opłaca go unikać, bo koszty unikania są zbyt wysokie. 5% zaś to stawka wynikająca z większości umów o unikaniu podwójnego opodatkowania. A to własnie z tych umów wynika fakt, dlaczego opłaca się wielkim koncernom transferować dywidendy do swoich krajów albo do rajów podatkowych. Podatek od pracy najemnej powinniśmy znieść. Docelowo podatek dochodowy od firm również, a utrzymać jedynie podatek od dywidendy. Podatki dochodowe są nie efektywne i nie sprawiedliwe. Jedyny sens ekonomiczny mają podatki obrotowe. Wtedy zniknie problem wyprowadzania kasy z Polski przez duże firmy, bo to w Polsce będzie im się opłacało płacić podatki. Będzie można znacząco odchudzić aparat skarbowy, a budżet będzie pękał w szwach od nadwyżek. Jeśli ktoś nie wierzy niech sobie przeanalizuje tzw. krzywą LafFera. Te wszystkie gadki o kwotach wolnych, ulgach etc to czysty bełkot rządzących. Polska może być rajem podatkowym, a przez to dużo silniejsza i nie oglądająca się na tę czy inną unię.

[2015-05-26] G Nowak
I to jest merytoryczna odpowiedź nie laika tylko doradcy podatkowego - takich ludzi trzeba słuchać a nie bzdetów z tvn-u. Dziękuję panie Grzegorzu za merytoryczny głos w dyskusji. Takie czasy że pro publico bono trzeba realizowac pracę u podstaw z ekonomii dla społeczeństwa które jest świadomie tumanione przez cynicznych lobbystów korporacyjnych w "polskobrzmiących" mediach.

[2015-05-26] Apus
Krzywa Laffera krzywą Laffera - sęk w tym, że 99,99% posłów i senatorów nie ma pojęcia, jak działa polski system podatkowy i czym tak naprawdę jest VAT (bo według mnie to VAT jest największym problemem naszego kraju i prawdziwym podatkiem dochodowym od osób fizycznych - do tego w sporych kwotach płaconym różnym cwaniakom od węgla, stali i innym magikom od reverse charge).

[2015-05-26] Apus
A morał z tego taki: trzeba przygotować projekt ustawy (też w czynie społecznym) i zebrać wymaganą ilość podpisów.

[2015-05-26] G Nowak
@Apus, Mamy kiepsko wyedukowane społeczeństwo które nie rozumiejąc ekonomii wybiera takich właśnie frajerów do parlamentu jakich wybiera a oni decydują o najważniejszych sprawach nie mając o tym pojęcia. Nie mamy społeczeństwa obywatelskiego – cześć ludzi ma gdzieś wybory i olewa je a później ma pretensje. To szersza kwestia np. czy każdy obywatel ma prawo głosować, czy może niektórym odebrać prawo głosu. Jeśli tak, to jaki wprowadzić cezus, czy wykształcenia czy np. majątkowy a może jakiś inny ? Może wprowadzić egzamin z wiedzy obywatelskiej albo karać finansowo tych którzy na wybory nie pójdą. Nad tymi tematami zastanawiali się już filozofowie. Prawda jest taka, że mała grupa cwaniaków zarządza jakąś partią polityczną mając pełną świadomość tego co robią i dostają za to olbrzymią kasę pod stołem a reszta funkcjonariuszy takiej partii to tzw. pożyteczni idioci którym poddaje się ideologię aby wyjaśniali społeczeństwu argumenty za podejmowanymi decyzjami. Jedynie nieliczna mniejszość społeczeństwa rozumie o co jest gra a cała reszta chodzi na pasku medialnej propagandy która kreuje zastępcze konflikty i spory i eliminuje ludzi wartościowych którzy są przeszkodą dla rozgrywających wszystko właścicieli międzynarodowych korporacji. Dopóki większość społeczeństwa nie zrozumie, że jego prawdziwym wrogiem jest przysłowiowy tvn oraz bank to nie ma mowy o tym żeby coś w Polsce zmienić. Moja konkluzja jest taka, że zmiana przyjdzie wtedy gdy ludzie wyjdą na ulice, wyjdą walczyć i umierać a wyjdą dopiero wtedy gdy nie będą mieli włożyć co do garnka. Instytucje państwa zostały opanowane przez układy mafijne podporządkowane globalnym graczom korporacyjnym. Prawdopodobnie jest to zmierzch demokracji który potrwa jeszcze może najwyżej z kilkanaście lat. I takiej zmiany spodziewam się nie tylko w Polsce ale w całym systemie zachodnim tylko u nas jest to bardziej bolesne bo traktowani jesteśmy jako typowe owce do strzyżenia.

[2015-05-26] student
@ apus, za czasów ostatnich 8 lat rządów PO przygotowanych było kilka projektów ustaw obywatelskich pod którymi złożono i po 2-3 miliony podpisów i rząd PO i Komoruski wszystko wrzucili do kosza. Nie dyskutowali na temat żadnej z tych ustaw.

[2015-05-26] GB
aby myśleć o skutecznej inicjatywie obywatelskiej w dziedzinie tworzenia prawa, niestety w najbliższych wyborach parlamentarnych trzeba pójść gremialnie i odsunąć od władzy każdego, kto w jakikolwiek sposób do tej pory decydował o sprawach naszego kraju, czyli zagłosować przeciwko PO, PIS i innym pseudo nowym partyjkom, które tworzą w pośpiechu znane już wszystkim stare gęby partyjne pod płaszczykiem "nowej jakości". Pytanie tylko czy poziom irytacji narodu przekroczył już BEP (punkt przełamania, że użyję terminologii ekonomicznej) czy też jeszcze nie... Nie mniej jestem przekonany, że nowe już się rozpoczęło.

[2015-05-26] G Nowak
@ GB, Panie Grzegorzu, oby Pan miał rację ale powątpiewam w to. Jestem większym pesymistą. Proszę zobaczyć tworzona jest nowa partia pod tytułem nowoczesna.pl której swoją twarz użycza neutralny niby pan Ryszard Petru a na zapleczu tej nowej kanapowej grupy siedzi między innymi człowiek który powinien być w najlepszym razie ścigany listem gończym czyli p. Balcerowicz ze zgrają. Ten nowy stwór ma już w sondażach ponad 5-7 % poparcia sierot edukowanych przez Gazetę Wyborczą i tvn. Spodziewam się też, że w końcówce roku podzieli się PO i o poparcie pod nowym szyldem będzie zabiegać ta sama ekipa. Owszem, ludzie wybiorą Kukiza ale czy będzie miał wystarczająco dużo poparcia a po wtóre czy stworzy kompetentny zespół ? Po trzecie, żeby stworzyć coś nowego to trzeba by było rozliczyć tych co okradali kraj a na to nie pozwoli układ, chyba że ludzie masowo wyjdą na ulice a zdrajcy w panice uciekną zagranicę. Chciałbym w to wierzyć ale nie wierzę. Raczej uważam, że po jesiennych wyborach będą duże zmiany ale będzie to okres przejściowy i bardzo mocno kryzowy po którym władze za kilka lat obejmie wojsko. I nie byłoby to moim zdaniem wcale takie złe tylko naród wiele biedy wycierpi zanim to się stanie.

[2015-05-26] G Nowak
Stopień ekonomicznego zniewolenia Polski i Polaków zaszedł tak mocno przez ostatnie 25 lat "wolności", że moim zdaniem prawdziwa zmiana może się dokonać tylko przez bunt i rewolucje, przez krew bo bez walki nikt władzy nie odda. Przeraża mnie to jak zachowują się teraz media. Nawet tvp. To jest przerażające jak można prowadzić tak antypolską politykę i ciągle pluć i jątrzyć. W życiu codziennym nie jestem radykałem ale uważam, że doszliśmy do takiego stanu że, jedną z podstawowych rzeczy które musi zrobić nowy rząd żeby móc prowadzić swobodną pro polską politykę będzie natychmiastowe zakazanie działania wszystkich mediów i przejęcie kontroli nad bankami. Bez tych 2 elementów żaden rząd nie będzie miał instrumentów do prowadzenia niezależnej polityki. Zostanie natychmiast zaszczuty przez media. Czyli niestety moja konkluzja jest smutna. Tylko pusta micha wyprowadzi ludzi na ulice żeby zrobić bunt i dokonać rewolty.

[2015-05-26] GB
Pisząc o nowym nie miałem na myśli tylko jednego rozwiązania, a więc pokojowego odebrania władzy. Jak najbardziej dopuszczam możliwość krwawych rozruchów, wyjścia ludzi na ulice, a nawet wojny domowej. Jestem z pokolenia, które już w miarę świadomie widziało jak junta wojskowa przejmowała władzę w Polsce i jak to się zakończyło... Niestety jesteśmy państwem geopolitycznie położonym na granicy strefy wpływów Amerykanów i Rosjan - więc miejscówka całkiem do bani, ale biernym być nie można. To co możemy robić tu i teraz to uświadamiać sobie i innym, w jakiej jesteśmy sytuacji i co robić by się zabezpieczać z każdej możliwej strony. A więc iść na wybory i głosować przeciwko sitwie, a indywidualnie kupować złoto i srebro, inwestować w aktywa trwałe i środki produkcji żywności oraz nieustannie ekonomicznie się edukować. Tak czy siak po każdej burzy zawsze wyłazi słońce, ważne by wtedy nie tracić życia na lizaniu ran tylko korzystać z nowej dobrej pogody dla mądrych i zapobiegliwych. Uważam że to się da zrobić, no chyba że wojna nuklearna nas wszystkich zmiecie, ale wtedy dzisiejsze problemy już pewnie nie będą miały znaczenia dla nikogo...

[2015-05-27] Pablo
Wydaje mi się niestety, że szybkich rewolucyjnych zmian nie będzie bo: - "zwykli" ludzie mają co jeść, nie jest im tak źle (przynajmniej tak mi się wydaje z subiektywnej perspektywy). większości to "wisi" - czy będzie wystarczająca grupa zdeterminowaych patriotycznych polityków/wojskowych ? - nie pozwolą na to siły zewnętrzne mające wszystko (wojsko, kasę, media, uwarunkowania prawne) Nietety w kraju "cywilizacj zachodniej" takie numery łatwo nie przejdą. Ale z kolei stare przysłowie pszczół mówi że "kropla drąży skałę" :-)

[2015-05-27] Apus
A czy w wojsku jest ktoś, kto byłby nie tylko gotów przejąć władzę, ale i ją udźwignąć. Szczerze mówiąc, nie śledziłem nigdy tego wątku, mam jedynie jakieś mętne wrażenie, że - pomijając cwaniaków z WSI - generalicja składa się albo z jakichś zdurniałych dziadków-doradców albo trepów, którym bardzo odpowiada ustrojowe zwierzchnictwo władzy cywilnej. Z młodszych wiekiem i stopniem kojarzę jedynie niejakiego pułkownika R.P. "gromiącego" w tej czy innej telewizji na różne tematy, który wydaje się chodzić na czyimś pasku.

[2015-05-27] czr
jest tylko jeden facet który zapowiada że po dojściu do władzy zlikwiduje podatki dochodowe innym to nawet przez myśl nie przejdzie

[2015-05-27] LL
Panie Grzegorzu. Znowu nie ukazalo sie kilka moich postow. To bardzo frustrujace jak sie czlowiek napisze a post sie nie ukazuje.

[2015-05-28] inga
ciężkie czasy, nie ma co

[2015-05-28] Pawel
kto obejmie władzę na jesień? i kiedy ten rzekomy zamach stanu - "wojsko za kilka lat przejmie władzę"...coś mi się wierzyć nie chce

[2015-05-28] G Nowak
@ Pablo & Apus, ja stawiając scenariusz przejęcia władzy przez wojsko też nie spodziewam się tego szybko. Myślę, że to perspektywa między 5 a 10 lat. Żeby tak się stało ludzie muszą być jeszcze mocniej oskubani, poczuć biedę żeby wyjść na ulice a po wtóre i co ważniejsze muszą zmienić się uwarunkowania geopolityczne wokól Polski takie jak rozpad EU, powstanie zjednoczonego imperium islamskiego, upadek ekonomiczny Rosji itp. Musi zaistnieć zespół czynnników kryzysogenncyh czy wręcz katastroficznych w skali makro na terenie Europy i jej sąsiedztwa. Do tego jeszce nam trochę czasu brakuje chociaż rozpad EU powoli staje się już faktem ale wydaje mi się, że powinien on przyspieszyć już od przyszłego roku.

[2015-05-29] zott
Co Panowie powiecie na temat ostatnich sondaży dot. partii Kukiza ? Jego wynik jest wręcz nieprawdopodobny. Życze mu jak największego poparcia, tylko coś za pieknie to wygląda. Nagle kilka milionów Polaków odwróci się od swoich ukochanych POPISów?

[2015-05-29] kresowiak
Czy Pan Kukiz to banderowiec ? https://www.youtube.com/watch?v=LrKLciF49Yk

[2015-05-29] Jotko
Jakąż furorę zrobił Kukiz śpiewając "pan proboszcz już się zbliża"! Kler milczy w obliczu powodzenia Kukiza,ale się zacznie na jesieni.Te nagonki na Kukiza w czasie kazań zrobią swoje.Starzy posłuchają głosu z kazalnicy-a młodzi kościół olewają.NIE BĘDZIE ŁATWO.

[2015-05-29] Heniek lat 59
No co niektórzy starsi też księdza i kościół olewają ja do nich się zaliczam i w pierwszej turze głosowałem na Pawła

[2015-05-30] janosik
Ciekawe na czyje zamówienie "kresowiak" zrobił z Pawła Kukiza banderowca. Wystarczy poszukać kiedy się urodził. Panu Pawłowi zmarł tata wielki Polak i patriota. Głupota i fałsz kotylionów nie znają granic. Spokojnego dnia i pogody ducha.

[2015-05-30] Gość
@Grzegorz Nowak - nic dodać, nic ująć. Twoje poglądy są w 100% zbieżne z moimi.

[2015-05-30] G Nowak
@ kresowiak, występ p. Kukiza na Majdanie i wspieranie walki o wolność tych ludzi to powód do dumy. Ja też popieram wolną Ukrainę ale jestem zdecydowanie przeciwny banderowcom. To są dwie różne rzeczy i nie należy ich łaczyć. Nie dajmy się zmanipulować prostackim uproszczeniom.

[2015-05-30] Gość
Ludzie - Wy nie macie pojęcia o poglądach Kukiza. On sam siebie nazywa katolickim fundamentalistą. Piszą o nim ciepło w Gościu Niedzielnym. I między innymi dlatego może mieć mój głos. Więc Panie Heńku niech się Pan lepiej zastanowi, bo się Pan może zdziwić. I Pan Jotko także.

[2015-05-31] klon
Pomysł na zycie ala Bienkowska, the best, Zapisać się do PO a później już tylko ośmiorniczki i spotkania jak ogolić rodaków, wszak poniżej 6000 zarabiają frajerzy

[2015-06-03] G Nowak
@ kresowiak, tu ma Pan credo Kukiza odnosnie Ukrainy i podzielam jego zdanie https://www.youtube.com/watch?v=PhjsDAi7v6c

[2015-06-03] gawron
Kukiz to pijak a kazdy pijak ma rozdwojenie jazni. On dzis bedzie chwalil ukrow, jutro bedzie na nich krzyczal. Jak to pijak.

[2015-06-03] gawron
@ G Nowak Majdan byl sterowany recznie, zeby wierzyc, ze za majdanem jest troska o "wolnosc Ukrainy" trzeba byc naiwniakiem. Kazdy wie ze znaczaca role na Majdanie odegral prawy sektor, zbrojne ramie neo-banderowcow. Jesli Kukiz tam spiewal, to byl zwykla kukielka, albo zdrajca Polski i Polakow, bo nie jest w interesie Polski zadna Wielika Ukraina, z nazisowska symbolika narodowa. Proste. "Walka o wolnosc" a to dobre.

[2015-06-04] gawron
Za "walka o wolnosc" przed wszystkimi kukizami i kaczynskimi kroczy dumnie nie kto inny jak pan G. Soros, ktory w Polsce zalozyl fundacje Batorego i jest odpowiedzialny za tzw "plan Balcerowicza". Prosze bardzo. http://www.zerohedge.com/news/2015-06-01/hacked-emails-expose-george-soros-ukraine-puppet-master

[2015-06-06] gawron
Na kim Kukiz buduje swoje struktury http://kontrowersje.net/zacznijcie_si_mia_z_antysystemowego_kukiza_bo_za_chwil_b_dziecie_p_aka

[2015-06-09] Pablo
ja namawiam do bojkotu

[2015-06-11] Xavier515
Czy w tej chwili obserwujemy rozpad PO zapowiadany w serwisie? Odejścia i dymisje polityków na bardzo wysokich szczeblach władzy, dlatego osobiście bardziej skłonny bym był za tezą szybkiego rozpisania nowych wyborów, aby ruch Kukiza nie mógł bardziej urosnąć w siłę. Rząd PO/PSL ma większość w sejmie, mogą szybciej rozpisać w wybory niż miało to miejsce za Kaczyńskich (rozpad koalicji 11 sierpnia 2007 a nowe wybory 21 października). Taki ruch dawałby większą szansę na lepszy wynik obecnej partii, bo sondaże są coraz gorsze. Zbigniew Stonoga widać mocno przyśpieszył cały ten cyrk, oby tylko PLN indeks za szybko nie runął w przepaść...

[2015-06-11] jak to działa
https://bylambankowymtrolem.wordpress.com/2015/05/02/bylam-bankowym-trolem/

[2015-06-11] Ewa
PJ wzywa do bojkotu

[2015-06-15] Gość
@Pablo, @Ewa - bojkot w obecnej sytuacji to wzmacnianie PO czyli de facto głosowanie na skompromitowaną nomenklaturę.

[2015-06-15] Gość
Nie zgadzam się z bojkotem wyborów, ja pójdę i zagłosuję na Pana Jacka Wilka, ponieważ jest zdecydowanie najlepszym kandydatem. Gdyby ludzie nie patrzyli na sondaże miałby 7%, a w kolejnych wyborach 15-20%, w trzeciej, czwartej kadencji Polska miałaby niezależne rządy. Przez gapienie się na sondaże Polska traci czas. Dlatego należy głosować zgodnie z własnym sumieniem. Proszę zwrócić uwagę jak manipuluje się ludźmi w sondażach. Sondaże nie mają nic wspólnego z przebiegiem wyborów.

[2015-06-18] Gość
Panie Grzegorzu jestem totalnie zszokowany Pana poglądami po przeczytaniu Pana wpisu. Myślałem, że jest Pan wolnorynkowcem,a tymczasem ma Pan całkiem lewackie poglądy: podatek obrotowy, minimalny zus, minimalny koszyk świadczeń, ulgi prorodzinne itd. Maskara, najnormalniej w świecie straciłem do Pana mój cały szacunek.

[2015-06-18] Apus
Wolny rynek nie istnieje, a istniał może jakieś dwie godziny, kiedy zebrało się kilku gości, chcąc sobie pohandlować, ale własnie po dwóch godzinach (chyba jednak krócej) zjawił się koleś o wymiarach zarysu sylwetki 2mx1m i powiedział: e, to moje miejsce, wyskakiwać z 1/10 futer, kamiennych ostrzy i co tam jeszcze macie, bo jak nie, to wpierdol. Każdy podatek jest ograniczeniem wolnego rynku, a takie rozwiązania, jak powszechna opieka medyczna na podstawowym poziomie, podatek obrotowy (tak samo arbitralny, jak każdy inny), zabezpieczenie socjalne (nawet tworzone we własnym zakresie, ale pod nadzorem państwa) to efekt rozwoju społeczno-cywilizacyjnego. Bajki o wolnym rynku i smęty-piardy ala Korwin-Mikke o tym, że każdy powinien się zatroszczyć sam o siebie i swoją rodzinę, bo każdy wie, jak to najlepiej zrobić (a jak nie wie albo nie może, bo na przykład jest zbrojarzem-betoniarzem zatrudnionym na wolnym rynku i właśnie spadł z wolnorynkowego rusztowania, niespełniającego żadnych norm bezpieczeństwa - których nie ma, a jego wolnorynkowa polisa pokrywa tylko koszty wolnorynkowych plastrów na odciski, to jego problem) można i należy spuścić w kiblu.

[2015-06-22] Palo
Zapraszam was na Bornholm, jest cudownie, wspaniała wysepka zaledwie 90 km od Polski, dotrzecie statkiem z Kołobrzegu, Kołobrzeskiej Żeglugi Pasażerskiej

[2015-06-23] G Nowak
@ gość, drogi Panie ja w młodości też dałem się nabrać i wierzyłem w wolny rynek. Coś takiego w wymiarze państwowym i wyższym nie istnieje. Może na początku XIX wieku jeszcze mieliśmy do czynienia z wolnym rynkiem ale to też wątpliwe. Podatek obrotowy od wielkich zagranicznych koncernów handlowych to jedyna szansa na to aby wydobyć z nich jakieś podatki bo jakakolwiek forma podatku dochodowego jest przez nich obchodzona prze ostatnie 25 lat. Trzeba wreszcie stworzyć równe prawa i obowiązki dla polskiego handlowca i zachodniego koncernu. Dość uprzywilejowania korporacji kosztem polskiego msp. Mocne ulgi prorodzinne albo otwarcie polityki migracyjnej na Białoruś i Ukraine to jedyna sznasa na utrzymanie naszej gospodarki i asymilację słowiańskich sąsiadów szukajacych lepszego życia w naszym kraju. Demografia jest nieubłagana - czeka nas katastroficzny spadek populacji o ile nie pójdziemy w tym kierunku. A w konsekwencji oczywiście zapaść gospodarcza. Trzeba myslec kategoriami bytu narodowego a nie własnego egoizmu. Gdyby istniał wolny rynek to nie byłoby głodujących i umierających dzieci w Afryce i imigracji do Europy bo wszystka zdrowa żyność z Afryki znalazłaby się na stołach krajów Zachodu. A jest inaczej bogaty Zachód woli dotować trucizne wytwarzaną przez farmerów i truć tym obywateli niż w ramach wolnego rynku importować zdrowe produkty rolne z Afryki. Zdrowy rozsądek w wymiarze gospodarczym też wskazany a nie tylko ideologia.

[2015-06-23] GB
dodam do tego jeszcze jedno. Sens fiskalny mają wyłącznie podatki o charakterze obrotowym, a więc w powszechnym rozumieniu na dziś VAT. To są podatki bezwzględne (nakładane od każdego obrotu bez wyjątku), przy założeniu oczywiście poprawnie napisanego prawa podatkowego w tym zakresie. Podatki dochodowe natomiast kompletnie nie mają żadnego sensu, ponieważ aby istniał podatek dochodowy musi istnieć dochód, aby istniał dochód muszą istnieć koszty uzyskania, a koszty uzyskania to rzecz prawie całkowicie uznaniowa...cytat z ustaw podatkowych...koszty uzyskania to koszty poniesione w celu uzyskania przychodu, zachowania bądź zabezpieczenia źródła przychodu...a więc definicja, która stwarza bardzo szerokie pole do interpretacji (o katalogu tzw. kosztów negatywnych nawet nie wspominam). Dowodem na to są oczywiście setki tysięcy interpretacji podatkowych wydanych przez urzędników, często wzajemnie sprzecznych, a to z kolei ogromne koszty dla budżetu na utrzymanie tego aparatu, który płodzi tej wątpliwej wartości literaturę, i wypłatę odszkodowań dla podatników, którzy wygrywają sprawy z fiskusem w sądach. Od zawsze twierdzę, iż podatki dochodowe są nieracjonalne, nieefektywne, niesprawiedliwe, a wręcz korupcjogenne i dlatego w perspektywie najbliższych kilku lat należy je znieść całkowicie. Paradoksalnie przyczyni się to do zwiększenia zasobności budżetu i do faktycznego rozwoju tego co Panowie nazywacie wolnym rynkiem.

[2015-06-23] Pablovoyager
SVANEKE - to małe miasteczko na wysepce Bornholm, dotrzecie tu z Kołobrzegu, warto płynąć polską firmą - Kołobrzeską Żeglugą, bierzecie rowery i jesteście po 90 km rejsu w innym świecie, fajna odskocznia

[2015-06-24] Apus
@GB Ale VAT wcale nie jest podatkiem obrotowym, a podatkiem dochodowym. To może wydawać się głupim stwierdzeniem, ale tylko na skutek propagandy podatkowej. (Nota bene: nazwa value added tax nie ma nic wspólnego z istotą polskiego VAT, a dotyczy wyłącznie mechanizmu poboru podatku, który - w uproszczeniu - polega na wpłacie nadwyżki podatku od sprzedanych usług i towarów nad podatkiem odliczonym od towarów i usług zakupionych w celu wytworzenia sprzedanych dóbr). Podatek VAT jest pobierany niemal od każdej złotówki, którą wydaje (po uprzednim opodatkowaniu podatkiem PIT) każdy Polak.Pomijam tu zakupy od podmiotów zwolnionych z VAT i szarą strefę, które w odniesieniu do wpływów z tytułu VAT są nieistotne. I jeszcze, żeby VAT trafiał rzeczywiście do budżetu, a więc potem - mniej lub bardziej skutecznie, sensownie i sprawiedliwie - do nas. Ale nie! Istnieje cała masa dziwnych wyłączeń (z reverse charge mechanism na czele), dzięki którym co miesiąc kilkaset milionów złotych trafia na konta przedsiębiorstw, głównie z kapitałem zagranicznym, a z nich na konta firm-matek. Znów pomijam rodzimych cwaniaków od węgla, złomu i czegokolwiek, na czym można uzyskać nienależne zwroty VAT, ponieważ ich oszustwa - mimo że tak namiętnie co jakiś czas wałkowane w telewizjach i gazetach - są niczym wobec skali legalnego wyprowadzania podatków poza granice Polski.

[2015-06-24] DREDD
Przestępstwa popełnione przez urzędników państwowych nie ulegają przedawnieniu

[2015-06-24] wojtek
Jedno pytanko do pana Nowaka - Dzięki którym posłom sejm nie przegłosował ustawy o sprzedaży lasów państwowych ?

[2015-06-24] G Nowak
@ wojtek, Ci którzy znają temat to wiedzą ale jakie to ma znaczenie. Przecież PiS generalnie głosuje na nie tam gdzie na tak głosuje PO. Nie wyciągałbym z tego aż tak daleko pozytywnie idących wniosków odnośnie PiS. Za przyjęciem zmian umożliwiających sprzedaż lasów głosowało PO, SLD, PSL, TR, BiG oraz 11 posłów niezrzeszonych. Przeciw był PiS, KPSP Zbigniewa Ziobry i Jarosława Gowina oraz 8 posłów niezrzeszonych.

[2015-06-24] Apus
@ wojtek Tu można sprawdzić http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/agent.xsp?symbol=glosowania&NrKadencji=7&NrPosiedzenia=83&NrGlosowania=167

[2015-06-24] GB
@Apus a dlaczegóż to niby dochodowym. To jakaś nowa teoria chyba... co do samego wadliwego prawa o VAT to się zgadzam.

[2015-06-25] Apus
@GB Teoria nie jest nowa, choć w Polsce, gdzie tęgie głowy uważają, że kolejki do lekarzy świadczą o wysokiej jakości usług medycznych (wypowiedź niejakiej Ewy Kopacz z czasów, gdy była ministrem zdrowia) nie cieszy się zbyt wielkim uznaniem. Aby jakoś się to turlało, cała rzecz w umiejętnie dobranym nazewnictwie: podatnikiem VAT nie jest ten, którego podatek obciąża, a ten, kto podatek rozlicza z urzędem skarbowym. Oczywiste jest, że obecny podatnik VAT powinien się nazywać płatnikiem VAT (w ustawie o PIT nie ma takiego myku: podatnik to ten, który zarabia, a płatnik to ten, w jego imieniu - bez pytania o zgodę - pomniejsza zarobek o podatek i pobraną kwotę wpłaca do urzędu skarbowego). Podatek VAT w całości obciąża konsumenta (na marginesie: powinien się nazywać VCT-value consumed tax), a zakładając, że system prawny i społeczny działa prawidłowo i wszystkie dochody pochodzą z legalnych (w świetle zasad systemu) źródeł, stanowi dodatkowe fiskalne obciążenie tych dochodów. Rola sprzedawcy (lub kilku sprzedawców) ogranicza się się jedynie do poboru i zapłaty podatku na zasadzie VAT, czyli od wartości dodanej [do ceny zakupy]: kupujesz telewizor za jedyne 2999 zł, jego cena to 2438,21 zł, 560,79 zł to VAT, który przed odprowadzeniem do urzędu skarbowego sprzedawca pomniejszy o 467,48 zł, czyli VAT od ceny zakupu hurtownika/producenta/importera 2032,52 zł netto (2500 zł brutto). Z kolei 467,48 zł zostanie odprowadzone do urzędu przez hurtownika/producenta/importera - o ile ten, nie dokonał zakupów, VAT od których mógłby odliczyć - nieważne. Pobór podatku jest rozłożony w czasie i na kilka podmiotów, ale cały ciężar podatku spoczywa na ostatecznym nabywcy - głównie osobie fizycznej, której dochody zostały już opodatkowane PIT.

[2015-06-25] Apus
Hehe, pomyliłem się trochę: VAT jest najskuteczniejszym podatkiem dochodowym, bo nawet jeśli nie wszystkie dochody pochodzą z legalnych źródeł (czyli pobrano od nich PIT), to i tak przy zakupie czegokolwiek (musimy się zgodzić, że nawet Pruszkowy i inne Masy kupują część rzeczy w Żabce czy innym legalnym sklepie) jakaś ich część - właśnie dzięki VAT - trafi do budżetu. W gruncie rzeczy, nawet od dochodu legalnego, acz nieopodatkowanego (z kupczenia własnym ciałem) i tak zostanie pobrany podatek - VAT.

[2015-06-25] GB
@Apus mylisz dochód z przychodem. Podatek VAT ma jak najbardziej charakter podatku obrotowego, czyli podatku od obrotu a nie od zysku (dochodu). Obrót to inaczej wykonanie określonej czynności, która skutkuje koniecznością zapłaty VAT, bez względu na to kto ją wykona. Nie każdy zaś obrót powoduje powstanie dochodu, tak więc wg. Twojej teorii nie osiągając dochodu (ponosząc stratę na określonej transakcji) mielibyśmy zapłacić podatek dochodowy i to od straty. Pomylenie z poplątaniem. Mniejsza jednak o to. Z zasady, jak już napisałem wcześniej podatki dochodowe powinny zniknąć w perspektywie kilku najbliższych lat. Najpierw więc solidne przetrzepanie i obcięcie wydatków budżetowych, a potem cięcie podatków dochodowych i kilku innych, powoli aż do zera i tym samym przeniesienie przywileju zatrzymania całego dochodu w kieszeni Kowalskiego lub firmy (owoców ich wysiłku i pracy), ale również przeniesienie na nich odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo finansowe (cóż, jak to mówią darmowych obiadów nie ma). Z całą pewnością jednak obywatel znacznie efektywniej będzie gospodarował swoimi środkami niż państwo, trzeba tylko całkowicie zmienić system edukacji, z ogromnym naciskiem na naukę o pieniądzach i przedsiębiorczości. W efekcie okaże się, że Polacy to najbardziej przedsiębiorczy i zasobny naród na świecie, budżet pęka w szwach od nadwyżek finansowych, a państwo zabezpiecza jedynie najważniejsze działy (m.innymi obronność i sprawne sądownictwo) i wobec obywatela pełni rolą sługi, a nie kaprala. Pełna wolność gospodarcza, tyle że wtedy cała ta rządząca hałastra musi iść do uczciwej pracy, a nie pleść o tym że za 6 tyś. to pracuje tylko złodziej lub idiota (blondynka jego mać).

[2015-06-25] Apus
@GB Być może coś wyłożyłem niejednoznacznie, ale niczego nie mylę: osoby fizyczne (nieprowadzące działalności gospodarczej, bo mówimy o konsumpcji dóbr) dysponują dochodem, czyli przychodem pomniejszonym o koszty jego uzyskania (w przypadku umów o pracę kwota pomijalna), składki ZUS (o ile występują) i podatek dochodowy. Stąd moje stwierdzenie, że podatek VAT jest dodatkowym obciążeniem dochodu. Ale nawet jeśli myliłbym obie pozycje, to dla uznania VAT za podatek dochodowy błąd ten nie ma żadnego znaczenia. Bez urazy, ale w tej dyskusji skupiasz się nie na tym, kogo obciąża VAT i jakie jest źródło jego finansowania (nasze dochody), a na tym, jak wygląda mechanizm jego poboru. A ta druga kwestia to wyłącznie technikalia - nieistotne z punktu widzenia tego, kto wykłada kasę (pomijając kwestię wyprowadzania VAT z polskiego budżetu, czy to legalnie, czy nielegalnie).

[2015-06-25] Apus
I jeszcze pomęczę temat: łącznie z VAT suma obciążeń fiskalnych przeciętnego człowieka sięga 50% wartości jego przychodów - (wliczam tu składki ZUS i NFZ, bo i tak obie instytucje są dofinansowane z budżetu. Bez jaj: przy rocznym wynagrodzeniu 50.000 zł suma dochodów budżetowych to 25.000 zł. Niech mi ktoś powie, ile z tego trafia w ramach redystrybucji do podatnika. OK, część służy zabezpieczeniu socjalnemu emerytów, więc po to ręki nie wyciągam. Ale ci znów płacą pdof, składkę zdrowotną, VAT, akcyzę i jeszcze abonament rtv (hehe, mój kolejny konik).

[2015-06-25] Apus
I jeszcze pomęczę temat: łącznie z VAT suma obciążeń fiskalnych przeciętnego człowieka sięga 50% wartości jego przychodów - (wliczam tu składki ZUS i NFZ, bo i tak obie instytucje są dofinansowane z budżetu. Bez jaj: przy rocznym wynagrodzeniu 50.000 zł suma dochodów budżetowych to 25.000 zł. Niech mi ktoś powie, ile z tego trafia w ramach redystrybucji do podatnika. OK, część służy zabezpieczeniu socjalnemu emerytów, więc po to ręki nie wyciągam. Ale ci znów płacą pdof, składkę zdrowotną, VAT, akcyzę i jeszcze abonament rtv (hehe, mój kolejny konik).

[2015-06-25] GB
tak więc podatek VAT jest płacony przez osoby, o których piszesz z dochodu (rozporządzalnego) a nie od dochodu (uzyskanego), a to zasadnicza różnica, która w żaden sposób nie uprawnia do nazywania VAT-u podatkiem dochodowym, który nim nie jest.

[2015-06-25] Gość
http://www.fronda.pl/a/stop-drenowaniu-polski-opodatkowac-banki-i-supermarkety,53191.html

[2015-06-26] Apus
@GB Przyjacielu, bez urazy, ale jeśli to jest ta szkoła przedsiębiorczości i pieniądza, o której pisałeś, to chyba zostanę przy swoim nieuctwie. Muszę przyznać, że przedkładam treść nad formę, a Ty chyba skupiasz się przede wszystkim na nomenklaturze. Z tego co napisałeś wynika, że jak nie chcesz płacić VAT w bandyckich stawkach za prąd, gaz, ubranie, jedzenie, mieszkanie, to po prostu ich nie kupuj i odżywiaj się swoim rozporządzalnym dochodem (hehe, naprawdę nieźle zastosowałeś to określenie, Orwell by się nie powstydził). Przyjacielu, czy ty nie jesteś aby przedsiębiorcą, który musi zapłacić VAT, nie otrzymując nawet zapłaty za dostarczone przez siebie dobra? To pozwoliłoby mi zrozumieć Twoją niechęć do moich twierdzeń o tym, kogo naprawdę obciąża VAT. Niestety, w przedsiębiorstwie cały problem z VAT rozbija się o przepływy pieniężne, konkurencyjność i nierzetelnych kontrahentów (w tym konsumentów), ale nie ma nic wspólnego z obciążeniem wyniku/przychodu/dochodu (wybierz właściwe). Być może to nie wynika z moich wywodów, ale ja wcale nie jestem za zniesieniem wszelkich podatków. Podatki są niezbędne do funkcjonowania państwa, ale obciążenia fiskalne sięgające połowy dochodów obywateli (lub jak kto woli przychodów) to jakaś pomyłka.

[2015-06-26] GB
@Apus. nadawałbyś się na ministra finansów w rządzie polskim...poziom kreatywności i niezrozumienia tematu dość podobny. Pozdrowienia.

[2015-08-21] Asia
Przeciętny wyborca PO jest wykształcony jak Bartoszewski uprzejmy jak Niesiołowski, obiektywny jak TVN24 i GW, kulturalny jak Palikot,, przystojny jak Ćwiąkalski, skromny jak Wałęsa, kochliwy jak Sawicka, kobiecy jak Grodzka. Przeciętny wyborca PO popiera gender oraz szydzi z polskiego patriotyzmu i polskich katolików. Godłem dla przeciętnego wyborcy PO jest ptak z czekolady bez korony siedzący na kupie g., a flagą flaga różowa. Przeciętny wyborca PO stoi tam gdzie MAK, Anodina, Lasek, GW, TVN, Janukowicz , Putin, Berkut.

[2015-09-03] Ludwik
Nastroje na forach internetowych wskazują, iż PO nie ma szans na wygraną. Ale to na forach internetowych. Zadaniem każdego z nas jest rozmawiać z ludźmi starszymi dla których źródłem informacji jest GW, TVN czy TVP. Dopiero wtedy będzie można spokojnie udać się na wybory.

[2015-11-14] Gość
Panie Grzegorzu liczę na Pana zdanie odnośnie obecnej sytuacji w Europie...2015-11-14.Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Podpis  
Dołącz obraz (jpg, png, gif)